Kao i kod industrijske proizvodnje, prosinac je bio u znaku usporavanja rasta i u trgovini na malo, koja je 2017. zaključila rastom prometa od 4,7 posto, tj. nešto manje nego što je upućivao 11-mjesečni skor.
Preliminarni podaci DZS-a pokazuju da je prosinački promet u odnosu na isti mjesec godinu prije, kalendarski prilagođeno, realno porastao 1,4 posto (3,2% nominalno), s tim da je po izvornim podacima realno povećan 0,5% (nominalno 2,3% ). Iako stopa rasta prometa maloprodaje na razini cijele godine predstavlja četvrtu godinu oporavka i nastavak ubrzanja godišnje stope rasta (u 2016. bila je 4%), još s podacima za 11 mjeseci činilo se da dinamika rasta potrošnje u trgovini ide prema stopi većoj od pet posto.
Usporavanje na kraju godine u međugodišnjim usporedbama dijelom se pripisuje tzv. baznom efektu, odnosno jakom prosincu 2016., a analitičari Raiffeisen banke podsjećaju da su mu donekle kumovale i odgođene kupnje automobila zbog promjene poreznih propisa u smjeru pojeftinjenja auta, a na snagu su stupile tek u siječnju ove godine. U u prosincu je, naime, prodano čak 38 posto manje novih auta nego godinu prije.
Na mjesečnoj razini promet u prosincu je, sezonski i kalendarski prilagođeno, bio realno niži 0,5% nego u studenom, dok se prema izvornim podacima jak pečat blagdanske potrošnje očitovao u 12,6% većem prometu. "U uvjetima rasta raspoloživog dohotka, a uz lagani oporavak tržišta rada u 2018. očekujemo stopu rasta od oko 3%". ističu u RBA.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu