Farmaceutska kompanija Luke Rajića PharmaS u petak je dovršila proces akvizicije hrvatske podružnice indijske generičke farmaceutske kompanije Cipla, vrijedan ukupno 1,1 milijun dolara. Radi se o trećoj najvećoj generičkoj kompaniji u Indiji koja posluje na globalnom tržištu, uključujući SAD, Južnu Afriku i Europu. Transakcija za Ciplu znači nastavak procesa prebacivanja na B2B koncept u Europi s ciljem jačanja prihoda i profitabilnosti, dok PharmaS značajno širi svoj portfelj lijekova recept, te dobiva prije svega jak respiratorni program po kojem je Cipla globalno prepoznata.
Rajićeva farmaceutska kompanija time je pokazala da ne odustaje od jačanja plasmana lijekova na recept u korist bezreceptnih proizvoda, a Cipline lijekove osim u Hrvatskoj prodavat će i u regiji, doznajemo u kompaniji koja je prošlu godinu završila s prihodom od 130 milijuna kuna, uz rast prodaje od 30 posto. Kako stoji u jučerašnjoj objavi, PharmaS je s kompanijom Cipla Holding BV sa sjedištem u Nizozemskoj, dijelom indijske globalne kompanije Cipla, sklopio sporazum kojim preuzima stopostotni udio u tvrtki Cipla Croatia za iznos od 1,1 milijuna dolara. "Ovom strateškom akvizicijom PharmaS stječe pristup brojnim proizvodima koji su već na tržištu ili u fazi pred stavljanje na tržište, a koje razvija Cipla Indija, kompanija sa zavidnim istraživačkim i razvojnim kapacitetima.
Navedenom akvizicijom PharmaS će se pozicionirati kao jedan od vodećih igrača u segmentu lijekova za bolesti dišnih organa u Hrvatskoj. Rezultat akvizicije tako je snažniji i konkurentniji PharmaS, dobro pozicioniran za nastavak rasta na regionalnom tržištu nudeći najkvalitetnije generičke lijekove, a sve s ciljem stvaranja dodatne vrijednosti za pacijente, zdravstvene sustave i partnere", ističe Jerko Jakšić, predsjednik uprave PharmaS-a. Inače, ovo je druga Ciplina transakcija u Hrvatskoj, naime Cipla je krajem 2013. godine kupila tvrtku Celeris, koja je bila Ciplin distributer, a poslovanje je nastavljeno kroz tvrtku Cipla Croatia. Prodaja hrvatske podružnice dio je procesa konsolidacije Ciple u Europi koja ostvaruje tek 4 posto ukupnog prometa kompanije, te su u kompaniji još prošle godine odlučili model izravnog tržišta zamijeniti B2B modelom (business to business), što znači da tvrtka ne obavlja sama posao prodaje, već taj posao prepušta lokalnim kompanijama, kao što je PharmaS.
60 proizvoda
u 2017. godini na tržište je plasirao PharmaS
To je za Europu povoljan model jer se radi o relativno rascjepkanom tržištu, u kojem svaka država ima neka svoja interna pravila prodaje lijekova. Potez im se već u prvoj financijskoj godini primjene pokazao isplativim, kako stoji u izvješću Ciple za financijsku 2016/17. u kojoj im je prihod porastao za 6 posto u odnosu na godinu ranije. Protekla godina za kompaniju je bila važna upravo zbog jačanja plasmana respiratornog programa u Europi, njihov lijek za astmu Sereflo odobren je u Velikoj Britaniji prošle veljače i naišao je na dobar odaziv tržišta, tvrde u kompaniji koja ima ambiciozne planove za širenje tog segmenta po cijelom kontinentu. Kad je u pitanje ova regija, u tome će im pomoći PharmaS. Inače, s navedenim lijekom protiv astme Cipla je pred nešto više od dvije godine uspjela prepoloviti cijenu originalnog lijeka koji proizvodi GlaxoSmithKline.
Povijest kompanije
Inače, kompanija stara 80 godina u 2016. godini ostvarila je oko dvije milijarde dolara prihoda na preko 80 svjetskih tržišta, te postala treća najbrže rastuća generička kompanija u Sjevernoj Americi. Uz respiratorni program koji im je lani donio 400 milijuna dolara prihoda (19%), s preko 1500 proizvoda u ukupnom portfelju te preko 35 proizvodnih postrojenja, Cipla razvija lijekove u segmentu urologije, gastroenterologije, pedijatrije, onkologije. Lani su 7,6 posto prihoda uložili u istraživanje i razvoj, a u 2018. bi ta brojka trebala dosegnuti 8 posto.
Lanjska godina
U PharmaSu pak ističu da su u 2017. godini ostvarili rast prodaje od 30 posto u odnosu na 2016. godinu, te je završetkom godine završila i financijska stabilizacija poslovanja. Tvrtka je krajem 2015. ušao u bolnički segment receptnog poslovanja, a 2013. pokreću bezreceptni program. Intenzivnim lansiranjem proizvoda, od toga više od 60 proizvoda u 2017. godini, PharmaS se okreće prema širenju poslovanja u receptnom i CHC poslovanju u regiji i na internacionalnim tržištima, pojašnjavaju u kompaniji koja oko 80 posto prihoda ostvaruje od lijekova na recept.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu