Amazon predstavio dućan bez blagajni

Autor: Tomislav Pili , 22. siječanj 2018. u 22:00
Foto: Reuters

Blagajne su po mišljenju Amazonovih čelnika najslabija karika tradicionalnih trgovaca, a razvoj je trajao pet godina

Internetski trgovac Amazon u ponedjeljak je pustio u rad do sada najprovokativniji potez za tradicionalne trgovce – trgovinu bez blagajni. Nakon više od godinu dana testiranja u Amazonovu je sjedištu u Seattleu vrata otvorio Amazon Go, dućan koji se prostire na 167 četvornih metara, a po korištenju tehnologije je ispred svog vremena. "Amazon Go" funkcionira tako što prilikom ulasku u trgovinu kupci skeniraju kod s Amazone aplikacije na pametnom telefonu.

 

80 mlrd.

dolara vrijedi tržište hrane u SAD-u

Trgovina je opremljena sa stotinjak kamera koje snimaju sve što kupci uzimaju s polica, a police su dodatno opremljene senzorima koji bilježe promjene težine. Na temelju snimki i podataka od senzora, računalo izračunava vrijednost robe koju je svaki kupac uzeo. Nakon završetka kupnje dovoljno je jednostavno išetati iz trgovine. Naime, račun se šalje u aplikaciju, a plaća se putem kreditne kartice.

Uz račun, kupac dobiva i podatak o vremenu provedenom u kupnji. "Amazon Go" trgovina rezultat je petogodišnjeg razvoja tajnog projekta kojem je glavni cilj bio eliminiranje blagajni. Prema mišljenju Amazonovih čelnika, blagajne su najslabija karika u tradicionalnom modelu fizičkih trgovina jer nitko ne voli čekati u redu. "Prije pet godina, kada smo započeli s projektom, upitali smo se možemo li pomaknuti granice računalnog prepoznavanja i strojnog učenja kako bi stvorili neopterećujuće iskustvo za kupce da uđu u trgovinu, uzmu što žele i odu", pojasnio je za Financial Times Dilip Kumar, jedan od direktora ovog projekta.

Međutim, čekanje pred blagajnom neće tako skoro otići u "ropotarnicu povijesti". Zbog svoje tehnološke složenosti Amazonova trgovina trenutno je više eksperimentalni koncept nego zrela tehnologija koja se jednostavno i jeftino može široko primijeniti. No, već sama pojava takvog dućana mogla bi zadati glavobolje maloprodajnim lancima. Naime, Amazon je prošle godine ušao na velika vrata u tradicionalnu trgovinu preuzevši lanac supermarketa Whole Foods za 13,7 milijardi dolara.

Dugački redovi pred blagajnama mogu odbiti kupce, pa će trgovac koji prvi pronađe način kako ubrzati naplatu doći u značajnu prednost pred ostalim konkurentima. Podsjetimo, američko maloprodajno tržište hrane vrijedi 80 milijardi dolara. Naplatu putem pametnih telefona i naplatnih aparata testira i Wal-Mart te Kroger. Prema riječima Dilipa Kumara, Amazon ne planira ovakav koncept naplate uvesti u trgovinama Whole Foodsa ni u svojim knjižarama. Osim toga, odbio je otkriti hoće li kompanija otvoriti još "Amazon Go" trgovina. "Voljeli bi smo ih još izgraditi", izjavio je Kumar bez detaljnijeg pojašnjenja.

Problemi za sustav

Računalo neotporno na gužve – i djecu
Tijekom testiranja primijećeno je da računalu za izračunavanje vrijednosti kupljene robe problem predstavlja gužva u dućanu s više od 50 kupaca istovremeno. Također, računalo lako mogu zbuniti djeca jer često vraćaju proizvode na police, ali ih ne vraćaju na isto mjesto.

Komentirajte prvi

New Report

Close