Do 2020. godine u Odri kod Zagreba bit će najveći europski razvojni centar za željezničke tehnologije južno od Njemačke.
Gradi ga domaća tvrtka Altpro, koja je ove godine dobila Zlatnu kunu HGK za inovacije i koja većinu svojih prihoda ostvaruje od izvoza. Investicija je vrijedna 14 milijuna kuna i predstavlja zaokruženje postojećeg R&D centra te tvrtke koja trenutačno zapošljava 130 radnika. Zvonimir Viduka, direktor tvrtke Altpro kaže da im je cilj na jednom mjestu objediniti sve segmente poslovanja kompanije, koja uz Odru, dio razvoja ima u Vrbovcu.
"Novi centar omogućio bi nam brži razvoj novih high-tech proizvoda za globalno tržište željezničkih signalno-sigurnosnih rješenja koje teži 16 milijardi eura i raste godišnje 0,7 posto", kaže Viduka. Ovaj centar, među ostalim, već uključuje robotizirani poligon za testiranje high-tech željezničkih tehnologija, koji je jedan od svega dva takva poligona na svijetu. Altpro ga je razvio u suradnji sa Sveučilištem u Zagrebu. U sklopu razvojnog centra radi i na novom proizvodu zvanom AP STM za čiji je razvoj ove godine dobio 7 milijuna kuna na IRI natječaju.
Riječ je o istom EU natječaju na kojem je bespovratna sredstva dobila i tvrtka Rimac Automobili. Altpro s AP STM-om, uređajem koji kombinira automatsko zaustavljanje i tehnologiju za nadgledanje brzine i kretanja vlaka, želi željezničkim kompanijama omogućiti brz i jeftin prijelaz na novi sigurnosni standard ETCS, a za koji se očekuje da će prerasti u globalni standard. Naime, Japan, Kina, Indonezija, Indija i SAD već sada kopiraju sigurnosna pravila koje postavlja EU. Viduka pojašnjava da imaju odličnu startnu poziciju, jer ih je Europska komisija uvrstila na popis 22 ključne tehnološke kompanije koje diktiraju razvoj željeznica na globalnoj razini.
"Takvi uspjesi su nam omogućili da sada budemo pred potpisivanjem ugovora o izvozu u Indiju. U Indoneziji smo s udjelom od 50 posto najveći hrvatski izvoznik. Počeli smo dobivati narudžbe iz Kine, čak smo se probili na austrijsko tržište koje je dugo vremena bilo pod kombinacijom austrijsko-njemačkog monopola", kaže Viduka. Altpro je sličan uspjeh postigao ove godine i u Hrvatskoj. Tvrtka, koja je krenula kao startup u okviru Tehnološkog parka Zagreb davne 1994. godine, znači iste godine kad je sam park započeo s radom, ove je godine potpisala prvi ugovor s Hrvatskim željeznicama.
Naime, tvrtka HŽ Putnički prijevoz naručila je od Altproa rješenje za automatsko kočenje vlakova za iznos od 11,9 milijuna kuna. Tvrtka Altpro lani je prema podacima Poslovne Hrvatske imala prihod od 52,7 milijuna kuna i neto dobit od 3,9 milijuna kuna.
Globalno za većinu svojih proizvoda ima samo dva konkurenta, i to iz Austrije i Njemačke. "Iduće godine planiramo se širiti po južnoj zemaljskoj polutci, jer za naše udarne proizvode, koji detektiraju vlakove na prijelazima i služe za automatsko kočenje vlakova, sad imamo reference kao što su javni prijevoz u Torontu, Sao Paulu, Budimpešti, Luksemburgu, privatne željeznice u Austriji, glavnu željezničku prugu između Ankare i Istanbula, Japanu, Kini, a sad ćemo imati i u Indiji", zaključuje Viduka.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu