Švicarska regionalna zrakoplovna tvrtka Darwin, koju je sredinom ljeta ove godine preko svoje švicarske tvrtke preuzeo slovenski zračni prijevoznik Adria Airways, u vlasništvu njemačkog fonda 4K, insolventna je.
Švicarska agencija za civilno zrakoplovstvo prizemljila je privremeno zrakoplove tvrtke koja je letila i za Adria Airways. Hoće li se ti zrakoplovi sada preseliti pod upravu Adria Airwaysa na Brnika, pita ljubljanski list Delo. Švicarska zrakoplovna tvrtka Darwin zatražila je zaštitu od vjerovnika, a postupak insolventnosti trebao bi se odvijati pod švicarskom inačicom američkog poglavlja 11 (Chapter 11) usporedivog s prisilnom nagodbom. Prema objašnjenju predstavnika Adrijinog Adria Airways Switzerlanda, Darwin je zapao u neprilike uglavnom zbog stečajeva kompanija Alitalia i Air Berlin, s kojima je poslovno surađivao, ali gubitak posla nije uspio nadoknaditi.
Otkazani letovi
"Darwin je izvrsna zrakoplovna tvrtka s iskusnim menadžmentom i osobljem. Širenje naše mreže, a time i optimiziranje troškove najbolja je kombinacija za oba prijevoznika", rekao je nakon preuzimanje Arno Schuster, direktor Adria Airwaysa, dodajući da će Darwinove letovi prodavati pod imenom Darwin. Uvjeti i detalji kupoprodaje u skladu sa sporazumom stranaka uključenih u posao ostali su povjerljivi, ali je Adria u to vrijeme tvrdila da je Darwin u 2016. ostvario manju dobit i da ima pozitivnu prognozu za tekuću godinu.
10 zrakoplova
tipa Saab i ATR ima švicarski zračni prijevoznik Darwin
Zbog nemogućnosti Adria Airwaysa, Darwin Airline je također upravljao određenim letovima iz Ljubljane, ali je švicarska tvrtka izgubila operativnu dozvolu zbog insolventnosti. U utorak su tako s Brnika otkazani jutarnji letovi u Varšavu, Zürich i Moskvu. Adria je s Darwinom imala ugovor o iznajmljivanju zrakoplova s posadom, za što je imala i dozvolu Slovenske agencije za civilno zrakoplovstvo. Dozvola je istekla čim je švicarska agencija povukla svoj certifikat zrakoplovnoj kompaniji Darwin. "Adriji Airways nije dopušteno obavljati zračne operacije s posadom Darwin Airlinesa u skladu sa zahtjevima europskog zakonodavstva", potvrdili su Delu u Agenciji za civilno zrakoplovstvo.
Dolaze na Brnik?
Nedavno je Adria Switzerland najavila promjenu poslovnog modela, koji bi uključivao otkazivanje redovnih letova iz Lugana do Ženeve i Rima te prijelaz na čarter letove i iznajmljivanje zrakoplova s posadom. Prema upravi, novi model zahtijeva 100 do 120 zaposlenika, što bi značilo da su svi ostali suvišni. Bez obzira na to hoće li plan uspjeti jasno je da je nakon što se licenca povuče teško vratiti letjelice u zrak.
Hoće li Darwinovi zrakoplov prijeći na Brnik i ojačati flotu Adria Airwaysa? Prema objašnjenju Delovih sugovornika, koji žele ostati neimenovani, postupci za realizaciju takve ideje trajali bi nekoliko mjeseci. Darwin ima deset propelerskih zrakoplova tipa Saab i ATR koji nisu prisutni u Adrijinoj floti i trebaju biti upisani u registar, a mora se za njih i osigurati tehničko održavanje. Zrakoplovne posade također trebaju prijeći na Adrijine standarde i procedure. Darwin je osnovan 2003. godine, prvi put je letio 2004. godine, a Arapi su ga kupili 2013. godine i preimenovali u Etihad Regional. Njemački fond 4K je za Darwin, odnosno Adria Switzerland, pronašao poslovni model u suradnji sa slovenskim prijevoznikom Adria Airwaysom.
Planovi slovenskog prijevoznika
Ljubljana kao polazna točka
"Želimo zadržati poziciju Adria Airwaysa kao vrlo pouzdane zrakoplovne kompanije i dobrog ponuđača na tržištu", rekao je za Planet TV komercijalni direktor Adria Airwaysa Christian Schneider. U budućnosti planiraju provesti strategiju koju razvijaju posljednjih mjeseci. "Ljubljana bi trebala postati polazna točka putnicima iz zapadne Europe koji putuju na Balkan, a nudimo i veliki izbor letova za Slovence zainteresirane za mnoge destinacije u Europi".
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu