Jučer je počela modernizacija i rekonstrukcija željezničke pruge Beograd-Budimpešta, na dionici od Beograda do Stare Pazove.
Riječ je o prvom prekograničnom projektu u sklopu suradnje Kine i zemalja srednje i istočne Europe koji zajednički realiziraju Srbija, Mađarska i Kina. Na dionici dugoj 34,5 kilometara, radove će izvoditi kineske kompanije China Railways Inrternational i CCCC (China Communications Construction Company), a vrijednost ugovora je 350,1 milijun dolara.
Izvoz govedine u Kinu
To je samo jedan od projekata koje Kinezi u sklopu tzv. Novog puta svile provode u Srbiji, a u ponedjeljak su potpisan četiri nova ugovora na summitu Kine i 16 zemalja srednje i istočne Europe u Budimpešti. Tako je Srbija s Kinom potpisala ugovore o izgradnji dionice autoceste Preljina-Požega, vrijedan 450 milijuna eura, ugovor o izgradnji toplovoda između Obrenovca i Novog Beograda, te o preradi i odlaganju otpadnih voda iz središnjeg gradskog područja, zajedno ukupno vrijedne 450 milijuna eura.
8 mlrd.
dolara uložila je Kina u zemlje srednje i istočne Europe
Usto, Srbija je potpisala i važan protokol kojim su definirani svi uvjeti za izvoz goveđeg mesa u Kinu.BiH je u Budimpešti sklopila memorandume i sporazume za projekte čija vrijednost iznosi više od 3,5 milijardi KM (oko 14 mlrd. kuna). Uz sporazum o financiranju bloka TE Tuzla s Exim bankom, potpisan je i memorandum o razumijevanju u vezi s izgradnjom TE Kamengrad, kao i sporazum i ugovor koji su odnose na izgradnju autoceste Banja Luka-Prijedor-Novi Grad i rekonstrukciju pruge od Banje Luke do granice s Hrvatskom.
JPP za autocestu u CG
Također, mariborski SHS Aviation, koji uz pomoć azijskog (kineskog) kapitala upravlja mariborskim aerodromom, s kineskom kompanijom Beijing State Construction Engineering potpisao je sporazum vrijedan 660 milijuna eura za renoviranje aerodroma i produženje uzletno-sletne staze.
Premijer Crne Gore Duško Marković i njegov kineski premijer Li Keqiang složili su se da su obje države i vlade zainteresirane da se po završetku prve, prioritetne dionice crnogorske autoceste Bar-Boljare nastavi gradnja sljedećih dionica po modelu javno-privatnog partnerstva (JPP) države Crne Gore i zainteresiranih kineskih kompanija. Kineski dužnosnici procjenjuju da je Kina uložila više od osam milijardi dolara u zemlje srednje i istočne Europe, a Li Keqiang je u Budimpešti obećao još tri milijarde dolara.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu