Možda i nije najbolja taktika preplašenim bankarima u Hrvatskoj prezentaciju započeti pričom o Bitcoinu, nastaviti popisom najvećih svjetskih korporacija koje podržavaju Ethereum, poput Accenturea, BP-a, Credit Suissea i J.P. Morgana, a koje proučavaju u što će se pretvoriti pandani IPO-a u kriptosvijetu, ICO-i, te začiniti sve to revolucijom koju donosi primjena blockchaina u raznim industrijama, uključujući financijsku, ali Dimitri De Jonghe ni nema razloga biti skroman.
Voditelj razvoja u berlinskom startupu BigchainDB i član tima koji stvara Ocean protocol, a koji je bio glavni govornik na konferenciji F2 Future of Fintech u Zagrebu, među vodećim je svjetskim autoritetima za blockchain i najveći znalac u tom području koji je poslom došao u Hrvatsku. BigchainDB, čiji razvoj vodi De Jonghe, u Gani radi s državom kako bi gruntovnicu i katastar u cijelosti prebacili na blockchain i tako ga učinili transparentnim.
U Londonu surađuje s Everledgerom, startupom koji želi uvesti globalni standard sljednosti dijamanata koji bi s tržišta isključio tzv. krvave dijamante. Everledger i BigchainDB dosad su na blockchainu popisali više od 1,6 milijuna dijamanata. Berlinski startup je zaslužan i za Ocean protocol, tehnologiju od koje se očekuje da će ukinuti monopol koji velikih pet američkih IT kompanija ima nad podacima, a zbog čega je EU odlučila od iduće godine nametnuti GDPR regulativu kako bi dala priliku europskoj industriji da se u budućem svijetu umjetne inteligencije uopće može natjecati s američkim divovima.
"Tehnologija koju stvaramo omogućit će da ne morate biti Google, Facebook, Amazon, Apple ili Microsoft, da ne morate biti ni Alibaba, a da imate jednaku priliku na globalno tržištu se nositi s njima", kaže De Jonghe.
Začetak Ocean protocola može se tražiti u suradnji BigchainDB-a i Toyote. Skupa su radili na novom inovacijskom modelu koji će japanskom auto divu omogućiti da 10 godina razvoja i skupljanja podataka o pametnoj vožnji skrati na godinu. Kreirali su burzu podataka o vožnji. Vozači prodaju podatke, a Toyota ih kupuje i trenira svoju umjetnu inteligenciju. Kao rezultat, prototip samovozećeg automobila, koji je Toyota predstavila početkom godine, teoretski će na tržište moći lansirati već 2018. Zbog takvih razloga partneri BigchainDB-a su i Daimler, Porsche i indijska Tata.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu