Bez uske suradnje s fintech kompanijama, banke će teško uspjeti pratiti sve potrebe svojih poslovnih korisnika, mišljenja je Marko Emer, direktor servisa Moj-eRačun i jedan od panelista nedavno održane konferencije Zagreb-financijsko središte.
– Bankama nedostaje novih proizvoda kojima bi pružile dodanu vrijednost poslovnim korisnicima. Govorimo o jednoj sasvim novoj generaciji koja gotovo da i ne poznaje poslovne procedure otprije 15 ili 20 godina kada je uvedeno internet bankarstvo. Ta generacija teži potpunoj digitalizaciji svih procesa, od slanja i primanja računa i drugih knjigovodstvenih isprava, do platnog prometa koji je jedna od ključnih stavki – ističe Emer.
Nije više dovoljno, dodaje, imati internet bankarstvo dostupno na mobitelu, ono mora biti vrlo pristupačno i jednostavno za korištenje.
– Vidimo velik pomak u bankarskim proizvodima namijenjenima građanstvu, ali s druge strane trenutačna ponuda ne zadovoljava u potpunosti potrebe modernih kompanija. To realno ni ne čudi jer je razvoj novog proizvoda skup proces. Nijedna banka, bila velika ili mala, nema vremena ni prostora posvetiti se razvoju samo jednog proizvoda i tu zasigurno vidim prostor za fintech tvrtke – rekao je direktor servisa Moj-eRačun.
Tržište je takvo, pojašnjava Emer, da ne tolerira ništa manje od savršenog proizvoda, što start-upovi i fintech tvrtke imaju vremena i potencijala ostvariti.
– Kada cijeli jedan odjel razvija proizvod i posvećen je isključivo tome, testirajući ga u svim uvjetima, vrlo precizno može ukoniti eventualne probleme. Ti procesi zahtijevaju maksimalnu predanost, što ne možete postići žonglirajući s više projekata istovremeno. U svijetu je to već prepoznato tako da najveće svjetske banke nerijetko angažiraju vanjske kompanije za razvoj novih proizvoda – ističe Emer i dodaje kako se često do najinovativnijih ideja dolazi kad se u proces razvoja proizvoda uključe ljudi izvana.
Quick Pay – poslovna simbioza korisnika, informacijskog posrednika i banaka
Jedan od takvih proizvoda je usluga qPay servisa Moj-eRačun koja bi uskoro trebala postati standardna ponuda domaćih banaka.
– Quick Pay odnosno qPay poslovna je simbioza korisnika, informacijskog posrednika i banaka pri čemu svi dionici u procesu ostvaruju benefit. Ovom uslugom omogućit će se malim i srednjim poduzećima da račune određenog iznosa i s određenom valutom plaćanja naplate odmah sutradan od banke, a da se banka u valuti naplati od kupca. Jednim klikom sebi će poduzeće A, koje je izdalo račun, omogućiti daljnje nesmetano poslovanje, dok će poduzeće B, odnosno kupac, imati dovoljno vremena da prikupi sredstva kako bi podmirio dugovanje koje je ranije podmirila banka – pojašnjava Emer.
Usluga qPay, mišljenja je Emer, ubrzo će činiti prevagu pri izboru banke.
– Kroz uslugu qPay servisa Moj-eRačun banke će pokazati da su spremne odgovoriti na sve potrebe svojih poslovnih klijenata i omogućiti im veću vrijednost za poslovanje. Danas banke moraju tražiti svoju priliku na tržištu. Živimo u vremenu kada, ako žele lojalne i dobre klijente, banke i njihovi zaposlenici moraju biti dostupni 24/7 i spremni biti partner, a ne samo kreditor u poslovnim pothvatima svojih klijenata. Ipak, siguran sam da će za ideje, ali i realizaciju takvih proizvoda zasigurno trebati pomoć fintech tvrtki ili start-upova koji su, upravo iz nekih vlastitih potreba, razvili proizvod koji može ići u širu primjenu i dati veću vrijednost svim modernim tvrtkama koje nemaju vremena za obavljanje jednostavnih procesa u milijun nepotrebnih koraka – ističe direktor servisa Moj-eRačun.
Štoviše, dodaje Emer, takav razvoj proizvoda za bankarski sektor, mogao bi biti i hrvatski izvozni proizvod.
– ICT sektor je zlatna žila Hrvatske i trenutačno najveći izvozni sektor, ali nažalost tu govorimo o izvozu radne snage. Tu perspektivu možemo promijeniti upravo razvojem specijalnih znanja. Uzmimo za primjer qPay kao jedan domaći, inovativni proizvod koji kroz godinu ili dvije, nakon što zaživi u Hrvatskoj, možemo ponuditi i dalje. Naše je tržište idealno za razvoj inovacija, za testiranje inovacija i trenutačno imamo priliku iskoristiti svoj know-how da se nametnemo u sam vrh ePoslovanja – poručuje Marko Emer, direktor servisa Moj-eRačun, najvećeg domaćeg informacijskog posrednika za razmjenu eRačuna.
Digitalizacija poslovanja je imperativ
Digitalizacija poslovanja proces je koji je u Hrvatskoj nešto kasnije započeo, ali u proteklih četiri godine u značajnoj je mjeri promijenio gospodarsku sliku Hrvatske. Inovacije koje predstoje donijet će još veći benefit.
– Potpuna automatizacija poslovnih procesa od nabave, odnosno narudžbe do plaćanja najvažniji su elementi u konkurentnosti poduzeća, tako da će uskoro zaživjeti procure-to-pay usluga. Domaći ICT sektor već danas priprema rješenja koja će zadovoljiti te potrebe tako da je neminovno da u cijelom procesu bankarski sustav upravo tu potraži know-how za zadovoljenje tih potreba svojih klijenata. Budućnost banaka je u uspješnoj suradnji s fintech tvrtkama koje imaju vremena i znanja razviti savršen proizvod – zaključio je Marko Emer.