Jedno od pitanja na koje trenutno nema odgovora kada su u pitanju autonomna vozila koja bi uskoro trebala zavladati cestama jest tko će biti odgovoran za prometne nesreće, odnosno poginule i ozlijeđene na cestama, piše Zimo. Pravog odgovora na to pitanje još nema, a prije nego vozila kojima upravlja softver postanu svakodnevica na našim cestama potrebno je još puno toga napraviti i promijeniti – uključujući i regulative i zakone koji bi se trebali prilagoditi novoj situaciji i vozilima koja neće imati vozača.
Jedna od promjena o kojima razmišljaju u Australiji jest da se na osobe koje se nalaze na mjestu vozača i koje su pod utjecajem alkohola ili droge ne bi trebali odnositi zakoni vezani uz kažnjavanje o zabrani vožnje pod utjecajem alkohola ako vozilom upravlja računalo. Ove promjene predložila je nacionalna transportna komisija (NTC) – oni takvu vožnju u autonomnom vozilu uspoređuju s vožnjom pijane osobe u taksiju pri čemu, naravno, osoba koja sjedi na prednjem sjedištu za volanom ne smije upravljati automobilom, već bi računalo trebalo imati potpunu kontrolu nad vozilom.
S obzirom na do sada postignut napredak na ovom tržištu, velike resurse koje ulažu automobilske i tehnološke kompanije, kao i stotine tisuća testnih kilometara koje su ovakvi automobili do sada uspješno odvozili, čini se kako početak njihove komercijalne uporabe možemo očekivati ranije nego se prije mislilo.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu