Građanima Rijeke i brojnim turistima od danas su na raspolaganju dvije pametne autobusne stanice koje nude niz funkcionalnosti za efikasnije i ugodnije iskustvo korištenja gradskog prijevoza. Stanice predstavljaju svjetski tehnološki iskorak prema povezanim pametnim gradovima budućnosti, a u pozadini cijele priče stoji šestomjesečni pilot projekt Grada Rijeke u partnerstvu s kompanijom Ericsson Nikola Tesla, Hrvatskim Telekomom, Smart RI, Autotrolejom i Rijeka prometom.
Postavljene na dvije vrlo frekventne lokacije riječkog gradskog prometa, kod Riječkog nebodera u Trpimirovoj ulici i na Žabici, stanice nude niz funkcionalnosti koje su danas potrebne građanima i sve brojnijim turistima u javnom gradskom prijevozu. Jedinstvenima ih čini kombinacija Ericssonove aplikacije Connected Traffic Cloud i HT-ovog koncepta pametne autobusne stanice, koji se nadopunjavaju i zajednički čine potpunu novu uslugu za krajnje korisnike. Putniku je na stanici na raspolaganju pregled voznog reda i mape autobusnih stanica s trenutačnim pozicijama autobusa. Rješenje se temelji na tehnologiji Interneta stvari, a prikuplja podatke Autotroleja te prikaz s ukupno 12 gradskih kamera Rijeka prometa koji je dostupan putem mobilne aplikacije. Navedena aplikacija omogućava pametan javni prijevoz, a u Rijeci je po prvi put dostupna i na mobilnim uređajima, što ovo rješenje čini jedinstvenim u svijetu.
Budući da je stanica ujedno i u funkciji hotspota, putnici koji čekaju prijevoz imaju mogućnost pristupa internetu putem infrastrukture Hrvatskog Telekoma, a zahvaljujući solarnim panelima koji stanicu opskrbljuju energijom te integriranim rješenjima ostalih partnera, omogućeno im je i bežično punjenje pametnih telefona, prijenosnih računala te ostalih elektroničkih uređaja za osobnu primjenu tj. gadgeta. Senzor postavljen na pametnim autobusnim stanicama mjeri temperaturu i vlažnost zraka te tako pruža vrijedne informacije o parametrima okoliša, a u narednim fazama projekta očekuje se i dodatna integracija informacija o kulturnim događanjima te promotivnim ponudama, kao i rješenja koja se tiču sigurnosti samih putnika.
„Hrvatski Telekom je lider u pružanju naprednih Smart City rješenja u Hrvatskoj te okuplja najširu mrežu partnera s kojima nudi gotove koncepte po principu „ključ u ruke“. Cjelokupni koncept pametne autobusne stanice u Rijeci u potpunosti je osmislio Hrvatski Telekom, a uz spomenutu aplikaciju, integrirano je i niz pametnih rješenja renomiranih partnera. Ovim konceptom Hrvatski Telekom i partneri postavljaju novi viši standard u modernizaciji urbane infrastrukture na hrvatskom tržištu“, istaknuo je Saša Kramar, član Uprave Hrvatskog Telekoma.
Radi se o prvom ovakvom zajedničkim pilot projektu u Rijeci, no očekuje se da će se suradnja nastaviti i sa širokom mrežom partnera, lokalnih startupova te Sveučilišta u Rijeci u trogodišnjem projektu Centra kompetencija (CEKOM) za pametne gradove.
„ Stručnjaci Ericssona Nikole Tesle su globalnu Ericssonovu Connected Traffic Cloud aplikaciju po prvi put u svijetu adaptirali za korištenje na mobilnim uređajima. Izvorna inačica je već dokazana na primjenama u Švedskoj i Nizozemskoj, gdje je omogućila transformaciju urbanog gradskog prijevoza. Sigurna sam da će i građani Rijeke te brojni turisti zahvaljujući upravo ovom rješenju osjetiti poboljšanje kvalitete života u segmentu javnog gradskog prijevoza. Svjesni smo da za značajne pozitivne društvene i gospodarske pomake u Hrvatskoj nužno moramo, vlastitom inovativnošću i partnerskom suradnjom na svim razinama, podržati i učinkovite javne službe te efikasniju upravu. Prostora za kreativnost i nove projekte ima jako puno jer je riječ o digitalnoj transformaciji koja se događa u svim sferama društva“, naglasila je Gordana Kovačević, predsjednica Ericssona Nikole Tesle.
Zajedničkom primjenom naprednih ICT tehnologija i umreženih rješenja u segmentu prometa, dvije velike kompanije još jednom potvrđuju tehnološko liderstvo u službi građana, a Rijeka postaje hrvatski predvodnik pametnih rješenja za grad budućnosti, čime je još jedan korak bliže istinskoj europskoj prijestolnici kulture 2020. godine.
„Grad Rijeka već godinama razvija koncept pametnog grada što uključuje osmišljavanje različitih rješenja u cilju olakšavanja svakodnevice i poboljšanja kvalitete života građana poput besplatnog interneta, gradske kartice ili pak pametnih semafora koji reguliraju protočnost prometa u gradu. Koncept Rijeke kao pametnog grada stalno se razvija pa je tako Grad Rijeka nedavno osnovao tvrtku Smart RI kao voditelja Centra kompetencija za pametne gradove kojeg čini čak 20 partnera, među ostalim i Ericsson Nikola Tesla d.d. i Hrvatski Telekom d.d., i to s ciljem razvijanja novih proizvoda za tržište poput sustava 4D inteligentne infrastrukture, rješenja za upravljanje i planiranje energetske učinkovitosti, sustava upravljanja javnom rasvjetom i slično. Upravo iz tog projekta proizašla je i suradnja oko postavljanja pametnih autobusnih stanica u Hrvatskoj i puštanja u rad danas predstavljene mobilne aplikacije, projekata koji će zasigurno građanima Rijeke olakšati korištenje javnog gradskog prijevoza pa tako i raspolaganje njihovim vremenom“, poručio je riječki gradonačelnik Vojko Obersnel.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu