‘Umjetna inteligencija služi i za reviziju’

Autor: Bernard Ivezić , 06. listopad 2017. u 14:31
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL

Uoči izvješća Agrokorovih revizora, Atlantic se pohvalio korištenjem tehnologije.

Dok se očekivalo da revizori objave poslovno izvješće o Agrokoru, za to je vrijeme na istočnoj strani grada, u Kraševom Auditoriju, Atlantic objavio da mu je dosad najuspjeliji primjer upotrebe umjetne inteligencije (AI) bio u internoj reviziji. Maja Vekić Vedrina, voditeljica odjela poslovne inteligencije Atlantic grupe na konferenciji AI2Future nabrajala da AI koriste u prodaji, marketingu i logistici. Potom se zaustavila, i izjavila da je i sama iznenađena jednom primjenom, i to u internoj reviziji.

“Uvođenje AI-ja negdje se pokaže odličnim, negdje ne. Ali i samu me iznenadilo koliko se dobro ta tehnologija pokazala i koliko je dobro primljena od samih zaposlenika u internoj reviziji, gdje pomaže u otkrivanju skrivenih ovisnosti, manjkavosti i prijevara”, kaže.

Ništa preko noći

Luka Baranović, direktor za korisničko iskustvo u Hrvatskom telekomu kaže da su oni AI već ugradili u svoju mrežu. Koriste je za optimizaciju prometa na mrežnoj infrastrukturi kao i za detekciju prevara. “Ipak ne očekujem da ćemo se samo jedno jutro probuditi i da će odjednom AI biti posvuda po tvrtki, jer čak ni vrlo rašireni chatbotovi ne prepoznaju namjeru korisnika pa u komunikaciji mogu napraviti više štete nego koristi”, kaže.

Nova pravila

Tomislav Tipurić, strateg za partnersku mrežu u Microsoftu dodao je da će pomak prema AI-ju biti brži nego se misli i da će zahvatiti sve kompanije. Rekao je da je Microsoft zbog toga ove godine započeo raditi novu partnersku mrežu. Hrvatskoj, naime, ima najveću partnersku mrežu. Gotovo svaka druga IT tvrtka ovdje surađuje s Microsoftom. Neslužbeno doznajemo da se unatoč tome kompanija u posljednjih pola godine, tijekom kratkog mandata Lejle Zukić-Krivdić, interno presložila.

Otpustila je navodno gotovo sve prodavače. Tipurić to nije htio komentirati. No, naveo je da su velikim partnerima u Hrvatskoj dali godinu dana da se prilagode cloud modelu poslovanja u kojem su cijene javne i fiksne. Nakon toga će “podvući liniju”.“Dosad su partneri radili kao preprodavači licenci uz neku maržu. Ali zbog clouda i AI-a od 2018. mogu prodati i 1000 licenci, ali ćemo ih uputiti da pričaju s kontaktnim centrom u Irskoj. U cloudu puka preprodaja nije dovoljna i zato ih potičemo da krenu putem SPAN-a, koji stvara inovativne proizvode pomoću AI-ja, ili da krenu putem Combisa, koji je poslovne funkcije pretvorio u proizvode i izvozi ih”, kaže Tipurić. 

Komentirajte prvi

New Report

Close