Posao iz snova: Od hobija do odlične zarade

Autor: Poslovni.hr , 05. listopad 2017. u 13:36
Foto: Press

Popularne youtube zvijezde od hobija su napravile unosan posao, a u Hrvatskoj je upravo JoomBoos Videostar itekako odskočna daska za uspjeh.

Pogledajte Instagram profil, YouTube kanal ili Snapchat bilo koje mlade osobe Z generacije i vidjet ćete savršeno počupane obrve, konturirane jagodice i idealni smoky eye… Dobro došli u selfie generaciju gdje je savladavanje makeup vještina postala glavna stvar, a sve se uči, pogodili ste, od YouTubera.

S više od 400 kanala, beauty je jedna od najvećih kategorija na ovoj popularnoj mreži. Najpopularniji kanali imaju više od 10 milijuna subova, a publiku hvataju ne samo na YouTubeu nego i na Snapchatu, Instagramu i Twitteru.

Svojim trikovima, usporedbama skupih i jeftinih proizvoda, savjetima i tutorijalima, neke djevojke su sjele na beauty tron YouTubea i ne misle se maknuti.

Da će te vjerna publika od 9 milijuna ljudi čekati i ako se odlučiš maknuti s društvenih mreža dokazala je Michelle Phan. Zbog depresije, na godinu dana, se sa svih društvenih mreža maknula jedna od najpopularnijih beauty blogerica koja je u kratko vrijeme osnovala uspješnu tvrtku vrijednu 500 milijuna dolara.

Tijekom te godine, Michelle ipak nije mirovala. Pauzu je iskoristila za pokretanje vlastitog kozmetičkog branda koji je vegan friendly, ali i cruelty free te se na društvene mreže vratila jača nego ikad na zadovoljstvo svih fanova.

Otkako se 2005. godine pojavio, YouTube je eksplodirao i osim što je postao go to mreža za sve nove glazbene spotove, postao je i odskočna daska za novu generaciju internet zvijezda.

Nije tajna ni da najveće internetske zvijezde na YouTubeu snimaju sponzorska videa i reklame kako bi zaradili i usput si zacementirali popularnost. Osim toga, mnogi od njih snimaju serije, pišu knjige i surađuju s nekim od najvećih kozmetičkih brendova.

No tko zapravo najviše zarađuje? Koliko je YouTube postao važan pokazao je magazin Forbes koji je uz liste najbogatijih poslovnjaka i glumaca, napravio i listu najbogatijih youtubera.

Na trećem mjestu nalazi se Lilly Singh. Kanal na YouTubeu započela je kao ispušni ventil u svojoj borbi s depresijom, a sada je zbog njega milijunašica. U svojim smiješnim videima na kanalu Superwoman ugostila je neke od najvećih zvijezda, pa i bivšu prvu damu Michelle Obamu. Bila je gost u najpopularnijim talk showovima u SAD-u, a njen dokumentarac je prikazan i u kultnom losanđeleškom Chinese Theater. Ima više od 12 milijuna subova, a u džep je lani stavila 7,5 milijuna dolara.

Prankster per excellance, Roman Atwood, oduševljava i užasava svojim prankovima poput onoga kad je cijelu kuću napunio kuglicama iz dječje igraonice ili kad je djevojku uvjerio da je kroz prozor bacio njihovog sina. Osim kanala, Roman je snimio i film, ali i prodaje svoje proizvode i zaštitno je lice brenda wc papira. Ima više od 13 milijuna subova, a lani je zaradio 8 milijuna dolara.

Felix Arvid Ulf Kjellberg poznatiji kao PewDiePie najpoznatiji je gamer i komentator igrica na YouTubeu. Mnogi smatraju da je postao toliko uspješan zbog toga što jako puno pažnje i vremena posvećuje fanovima zbog čega mu se i toleriraju brojni skandali kojima je punio novine i portale. Iako je tvrdio da će izbrisati kanal nakon što dosegne 50 milijuna subova, to još nije napravio. Jedini je dobitnik tzv. YouTubeovog ruby play buttona, a lani je zaradio 15 milijuna dolara.

Do vjerne publike, popularni youtuberi, došli su stvaranjem sadržaja koji može biti ili edukativni, zabavni ili samo kako bi bili cool. No i takvi videi moraju imati faktor x, ono nešto zbog čega bi stalno dolazili na određene kanale.

Top youtuberi godišnje zarađuju ogromnu lovu, no stručnjaci tvrde da ona ne leži samo u broju pretplatnika. I manji kanali itekako mogu biti zanimljivi za sponzore. Posebno ako je sadržaj zanimljiv i odlično surađuje i komunicira s publikom koja prati kanal.

Osim kroz broj pretplatnika koji otvaraju sponzorska vrata, na YouTubeu može se postati YouTube Partner i tako zarađivati od oglašivača. Još jedan način zarade je i prodaja svojih proizvoda poput šalica, majica, ruksaka i slično.

Nije sramota tražiti pomoć, stara je izreka koja vrijedi i na YouTubeu. Novac se može dobiti i kroz crowd i fan funding gdje publika novčano pomaže ostvariti neki cilj, ali i kroz rad sa brendovima.

Nemojmo zaboraviti i moć viralnih videa. Ako stvorite jedan takav video, možete ga i zaštititi te naplatiti korištenje svim informativnim portalima i  televizijskim kućama. Upravo YouTube kao odskočnu dasku treba iskoristiti, a najbolja prilika u Hrvatskoj je prijava na najzabavniji online talent show Videostar.

Najpopularniji YouTube kanal u zemlji, JoomBoos, drugu godinu zaredom traži YouTube zvijezdu. Svi koji se vole snimati, glumiti, raditi skečeve ili jednostavno pokazati što znaju prijavite se, ne čekajte jer prijave kreću od 2. listopada i traju do 22. listopada.

Kategorije u kojima se možete prijaviti su gaming, beauty, music, humor i extra. Pokažite svoj talent i snimite video do tri minute . Ako mislite da je vaš prijatelj pravi materijal za Videostar, slobodno ga cinkajte. Ne osuđujemo, dapače. Ako uđe u finale, JoomBoos će vas nagraditi s 1000 kuna.

Ne čekajte, postanite Videostar i osvojite super ugovor s JoomBoosom, putovanje u Hollywood i 10.000 kuna vrijednu statuu.

Komentirajte prvi

New Report

Close