New Link konferencija: Ključni čimbenici promjena prodaje vozila u digitalnoj eri

Autor: Poslovni.hr , 22. rujan 2017. u 08:54
Foto: press

Brane Kalpič: I dalje nedostaje naglasak na usluge u auto-moto industriji.

Digitalizacija nije trenutačni hit, nego početak masivne transformacije svega što znamo – ekonomije, industrije, proizvoda i usluga, društva i našega života. Pravi razvoj i utjecaj digitalizacije tek je pred nama. Mogućnost korištenja raznih aplikacija u našem vozilu, povezana vozila koja produciraju velike količine podataka, koncept samovozećih vozila ili dijeljenje prijevoza kao model mobilnosti tek su neke od promjena usko povezane i u mnogim instancama omogućene upravo digitalizacijom. Sve te promjene imat će značajan utjecaj na auto-moto industriju, njezinu distribuciju i poslovanje trgovaca, a o njima se prvi put u Hrvatskoj održava stručna konferencija New Link, na koju 4. listopada Njuškalo u Muzej suvremene umjetnosti Zagreb dovodi neke od najboljih svjetskih predavača i stručnjaka, kako bi odgovorili na goruća pitanja u iznimno dinamičnoj i tehnološkim promjenama izmijenjenoj auto-moto industriji.

Profesor Brane Kalpič gostujući je predavač u poslovnoj školi Saïd Business School na Sveučilištu Oxford i izvanredni profesor strategije u IEDC – Poslovnoj školi Bled te konzultant u području upravljanja, s dugogodišnjim iskustvom u auto-moto industriji. Na New Link konferenciji govorit će o budućnosti prodaje u automobilskoj industriji te smjerovima u kojima se ona u svijetu kreće, a u kojoj brendove, vlasnike autokuća i trgovce očekuje pravi preokret. – U bližoj budućnosti trgovci automobilima ne mogu očekivati rast profita u prodaji vozila. Prije će osjetiti dodatni pritisak i izvjestan je pad ionako niske marže.

Priprema za budućnost

Dijeljenje automobila (najvjerojatnije) neće biti generator dodatne potražnje kod trgovaca, nego će je dodatno smanjiti zbog trenutačno vrlo niske stope iskoristivosti automobila. Pristup podatcima vozila (i korisnikovim podatcima ako je to dopustio) preusmjerit će moć prema proizvođačima automobila koji već formiraju strategije za nove kanale prodaje i uzimaju u obzir transofmaciju sadašnje uloge distributera i trgovca. Sve navedeno zahtijeva reformiranje sadašnjih strategija i potpunu transformaciju poslovnih i operativnih modela trgovaca i distributera – objasnio je profesor Kalpič, dodavši kako će tržište ubrzo vidjeti neke nove, dosad nepoznate igrače koji će zabilježiti dominaciju u konkretnim uslugama u automobilskoj industriji.

Najpoznatiji svjetski proizvođači vozila na ove se promjene već uvelike pripremaju. Među najrecentnijim primjerima je Daimler AG, odnosno Mercedes, koji u svojoj londonskoj podružnici već investira u digitalne usluge prijevoza , a sličan je format za kraj 2017. godine najavila i japanska Toyota. Kako napominje Brane Kalpič, kvaliteta offline usluge bar će još neko vrijeme biti važan čimbenik zadovoljstva korisnika te njegova zadržavanja i vjernosti. – Važno je shvatiti da digitalizacija ne može riješiti problem loše offline usluge, štoviše, u većini takvih slučajeva ona čak i povećava lošu izvedbu. Stoga bi trgovci automobilima trebali iskoristiti nove prilike koje im digitalizacija nudi na način da poboljšaju kvalitetu svojih usluga, da ponude usluge po mjeri i personalizirani sadržaj, da iskoriste nove mogućnosti za proširenje i povećanje prodaje te da dovedu korisničko iskustvo na sasvim novu razinu – napominje Kalpič.

Promjene u navikama kupca

Kako bi se auto kuće u Hrvatskoj pobliže upoznale s promjenama koje slijede, profesor Kalpič će na New Linku predstaviti neke od najnovijih spoznaja o turbulentnim promjenama u auto-moto industriji i na tržištu automobila te najmodernije tehnologije i poslovne prakse, ali i podijeliti pragmatična rješenja i upute koje bi se mogle implementirati u svakodnevni rad i širu strategiju poslovanja trgovaca automobilima. – Web kao ključni kanal akvizicije informacije u samom procesu kupnje više nije ništa novo. Nedavno istraživanje Googlea potvrdilo je povećanje važnosti digitalnih kanala u svim koracima korisničkog putovanja i u svim aspektima interakcije trgovca s potencijalnim kupcima. Više od 70 posto korisnika neće učiniti sljedeću radnju na web stranici ako im ne pruža dovoljno informacija jer očekuju relevantan sadržaj (korisnost) i dostupnost (brza i intuitivna multi-platforma). Također, istraživanje je pokazalo da više od 60 posto ispitanika koristi mobilne uređaje prilikom procesa kupovine, a više od 50 posto ih je na svom pametnom telefonu tijekom ugovaranja trgovanja – navodi neke od trendova.

Predavanje profesora Kalpiča odgovorit će na četiri ključna pitanja u automobilskoj industriji: kakva je budućnost uloge kompanija za distribuciju vozila i trgovaca u digitaliziranom svijetu, hoće li digitalne usluge zamijeniti ili dopuniti tradicionalnu offline prodaju i marketinške kanale, koje će digitalne usluge biti potrebne i koje se očekuju u trgovini automobilima te koja je uloga digitalnih platformi i koja je vrijednost korisničkih podataka u trgovini automobilima.

Više o programu New Link konferencije dostupno je na stranici www.newlinkconference.hr, a zainteresirani svoje mjesto mogu osigurati kupnjom kotizacije putem Entrio sustava.

Komentirajte prvi

New Report

Close