Velike kompanije su motor razvoja malog poduzetništva, ali ujedno i ukupnog gospodarstva, rečeno je na okruglom stolu "Doprinos poduzeća društvu i važnost implementacije društveno odgovornog ponašanja", koji se održao jučer u organizaciji Coca-Cole u Zagrebu.
Dodatna rasterećenja
Davor Majetić, glavni direktor Hrvatske udruge poslodavaca (HUP), istaknuo je da primjer tvrtke Coca-Cola HBC Adria pokazuje kako velike tvrtke mogu i moraju investirati da bi bile uspješne. "Javnost mora biti upoznata s činjenicom da su tvrtke sastavni dio društva i da bez njih društvo ne bi funkcioniralo. Naravno, ima loših poduzetnika kojih se moramo riješiti, a zbog kojih javnost uglavnom poduzetnike doživljava kao nepoštene lopove. Potrebno je više uspješnih tvrtki poput Coca-Cole koje stvaraju bolju sliku o gospodarstvu, a svojom aktivnošću, gotovo 65 lipa po svakoj uprihođenoj kuni, doprinose kroz poreze, prireze i doprinose društvu", kazao je Majetić. Na njegovu tragu je i Tihomir Premužak, predsjednik Uprave Vetropacka Straža, koji je upozorio da se često, i pogrešno, multinacionalne tvrtke percipira kao nekog tko želi nešto ukrasti Hrvatskoj.
"Vetropack i Coca-Cola HBC (CC HBC) su najbolji primjeri hrvatskih tvrtki koje su u stranom vlasništvu. Ovdje rade, zapošljavaju, plaćaju poreze, investiraju. Konkretno, kako je rečeno za CC HBC, od 463 zaposlenika samo njih dvoje su stranci. Kod nas je vrlo slična situacija", kazao je Premužak. Josip Repalust, direktor distributerske tvrtke Magma, upozorio je da bez velikih sustava, koji donose novu tehnologiju, znanje i ukupnu vrijednost, čitavo gospodarstvo može teško funkcionirati. Važnosti velikih poslovnih sustava na razvoj čitavoga gospodarstva svjesna je i Martina Dalić, ministrica gospodarstva, poduzetništva i obrta, koja je najavila da će Vlada, uz već poduzeto, i u narednom razdoblju raditi na rasterećivanju gospodarstva i jačanju njegove konkurentnosti.
Tomić Fontana
CC izravno stvara 219 milijuna kuna dodane vrijednosti u RH.
Što je zapravo Coca-Cola HBC i kolika je njezina važnost kroz suradnju s 1100 dobavljača i 32.800 kupaca za hrvatsko gospodarstvo i društvo u cjelini, pojasnila je Ruža Tomić Fontana, nova direktorica CC HBC za Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu i Sloveniju. "Ukupna je vrijednost izravnog i neizravnoga doprinosa Coca-Cole u obliku plaća, poreza i dobiti u 2016. iznosila 1,8 milijardi kuna, što je 0,5 posto ukupnog iznosa BDP-a. CC izravno stvara 219 milijuna kuna dodane vrijednosti, a svakom kunom dodane vrijednosti koju izravno stvaramo podržavamo stvaranje još sedam kuna dodane vrijednosti u hrvatskome gospodarstvu. Osim toga, svako radno mjesto kod CC osigurava još 18 radnih mjesta unutar našeg lanca vrijednosti", naglasila je Tomić Fontana. Dodaje da se gotovo 80 posto ukupne Coca-Coline ponude bezalkoholnih pića na hrvatskom tržištu proizvodi u Hrvatskoj te je godišnja proizvodnja u 2016. iznosila 142 milijuna litara.
U Zagrebu pune 70 artikala
U toj tvrtki ističu da je s 463 zaposlenika, od kojih njih 100-injak u samom pogonu, Coca-Cola lani zapošljavala 24 posto radne snage u hrvatskoj industriji bezalkoholnih pića. Hrvatska Coca-Cola pokriva i slovensko tržište unatrag pet godina jer u toj zemlji ne postoji tvornica, a ni ozbiljniji logistički centar ove kompanije. U Hrvatskoj se pune svi najvažniji brendovi ove korporacije, 70 artikala, a uvoze se oni za koje nema velike potražnje pa je njihova proizvodnja neisplativa, poput limenki koje se uvoze uglavnom iz Mađarske, a nešto manje i iz Srbije. Tijekom turističke sezone zagrebački pogon im radi u tri smjene 24 sata na dan, a izvan sezone u dvije smjene.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Kakve idiotarije. Kompanije tipa Coca cola da pomazu razvoju malog poduzetnistva? Kako? Agresivnim monopolom? To sto oni ubaciju nesto u proracun, ne znaci da manji bez monopola nebi ubacivali vise. Manite me se sa tom seoskom ekonomijom i spinovima. Da Cola danas propadne, za godinu dana bi isti promet istim proizvodima imali, garantirano
Uključite se u raspravu