Zadar nosi titulu najbolje europske destinacije i najbolje destinacije Jadranske Hrvatske. Koliko su navedene titule izazovne za zadržati i na koje se sve načine takva priznanja pozitivno reflektiraju na lokalno gospodarstvo, pitali smo gradonačelnika Zadra Branka Dukića.
"Svako priznanje, međunarodno ili domaće, u marketinškom smislu za destinaciju je od iznimne vrijednosti. Već biti u konkurenciji najboljih i najuspješnijih je uspjeh, ali isto tako i obaveza. U turističkoj utrci samo na hrvatskoj obali postoji toliko atraktivnih, zanimljivih i vrijednih turističkih odredišta i uspjeh je održavati korak s njima. Mi ove sezone beremo plodove prošlogodišnje titule 'European Best Destination' koji se ogledaju u petnaest postotnim povećanjima svih brojeva turističkih statistika.
A to se prelijeva i na gospodarsku sliku našeg grada u cjelini jer turizam ipak još uvijek čini njezin znatan dio. Koliko god nekada uvjerljivo zvučale tvrdnje o tome kako je Hrvatsku, pa tako i Zadar, turizam zatekao, činjenica je kako se turizam kod nas ne događa slučajno. Pokazuju to i sustavna ulaganja u turističke sadržaje, i privatne i javne, poput uređenja i obnove palače Cedulin, našeg novog turističko -informativnog centra, kulturnog centra u Kneževoj palači, izgradnji i osuvremenjivanju infrastrukture itd.", kaže gradonačelnik Zadra.
Koje su najveće prednosti Zadra kao destinacije, a koje je ostatak Europe prepoznao?
Geografski položaj, bogatstvo kulturno-povijesne i prirodne baštine, dobra prometna povezanost te tradicija turističke i ugostiteljske djelatnosti prednosti su koje su osigurale gradu Zadru mjesto na turističkoj karti Europe i svijeta. Zadar ima uistinu prestižan zemljopisni položaj okružen s četiri nacionalna i tri parka prirode. Ima iznimnu spomeničku baštinu, izvrsnu prometnu infrastrukturu i povezanost s čitavom Europom, ali ima još uvijek sačuvan domaći mediteransko – dalmatinski način življenja kojeg posjetitelji Zadra skoro u pravilu stavljaju na prvo mjesto u svojim dojmovima o našoj destinaciji. Istovremeno je pun tradicije ali i moderan hrvatski grad i to svakom turistu pruža jedan specifični doživljaj. Nadalje, naša turistička ponuda zadovoljava brojne motive turista – od najtraženijih kupališnih, zatim kulturnih, nautičkih, pa sve do adrenalinskih motiva aktivnog odmora. Možemo se pohvaliti čistim morem i očuvanom prirodom i okolišem. Također, Zadar je siguran grad, što je u današnje vrijeme iznimno bitno svakom putniku i turistu.
Nedavno je u Zadru otvoren Turistički informativni centar (TIC). Kakve prednosti navedeni centar donosi gradu u odnosu na vrijeme prije njegova otvaranja?
Novi turističko-informativni centar zapravo je recepcija našega grada i ne samo to, TIC je, kako je istaknuto na njegovom otvaranju, novi dom zadarskog turizma. Nalazi se u najljepšem i najreprezentativnijem djelu palače Cedulin iz 13. st. koja je zaštićeno nepokretno kulturno dobro i smještena je na ulazu u povijesnu jezgru Grada Zadra. Projekt izgradnje TIC-a dobar je primjer sinergijskog djelovanja destinacijskog menadžmenta gdje su bile uključene i institucije grada i turističke zajednice kao partneri i suinvestitori. Grad je u svom strateškom promišljanju s radošću turističkim zajednicama ustupio taj prostor palače Cedulin ne samo zbog 'šminke' nego i kao mjesto koje će biti ishodište i koordinativno središte svih događanja koje ovaj grad i regija čine atraktivnim turističkim odredištem. Ovaj centar sadrži suvremenu multimedijalnu opremu i predstavlja središnje mjesto za upravljanje svim turističkim aktivnostima, za promociju i predstavljanje turističkih sadržaja te unapređenje turističke kvalitete grada i županije.
Koliko je Grad Zadar aktivan u povlačenju sredstava EU fondova?
Ta sredstva značajno povećavaju investicijski potencijal grada, što je Zadar na vrijeme prepoznao i prilagodio se novim mogućnostima. Podaci Ministarstva financija potvrđuju da je Grad Zadar prošle godine iskoristio najviše EU sredstava – 12,76 posto svih EU sredstava dodijeljenih gradovima u Hrvatskoj. Do sada je Grad Zadar u ulozi partnera ili nositelja projekta proveo 15 projekata ukupne vrijednosti veće od 70 milijuna kuna. Trenutno provodimo 20 EU projekata ukupne vrijednosti preko 90 milijuna kuna. Tu je i novi financijski instrument namijenjen gradovima, a kojim je Gradu Zadru stavljeno na raspolaganje 35 milijuna eura do 2020. godine. Od projekata koje smo realizirali izdvojio bih prije svega naš najveći i najkompleksniji projekt do sada – obnovu i turističku valorizaciju kulturno povijesnog kompleksa Kneževe palače za koji smo među prvima dobili novac iz Strukturnih fondova – 38 milijuna kuna. Nakon Kneževe palače osigurana su nam i EU sredstva za uređenje Providurove palače, koje zajedno čine baštinski centar – Muzej dvije palače, čime ćemo dobiti preko 5000 četvornih metara reprezentativnog kulturnog prostora u centru grada. Na istom pozivu, kroz integrirani kulturni program dobivena su sredstva i za uređenje gradskih bedema u tematsku kulturno povijesnu šetnicu s novim sadržajima, a koji se idealno poklopio s upisom bedema pod UNESCO-vu zaštitu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu