Vinska strategija Istre plus je i za maslinare i turizam

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 27. kolovoz 2017. u 22:00
Odlikovani istarski vinar Luciano Visintin

Kroz godinu dana očekuje se izrada strategije razvoja vinarstva i vinogradarstva poluotoka, a koja će, među ostalim, osigurati bolji plasman vina u inozemstvu.

Istra donosi Strategiju razvoja vinarstva i vinogradarstva do 2030. godine, najavio je krajem tjedna istarski župan Valter Flego, a udruga Vinistra platforma je na kojoj će se taj dokument razvijati.

Europska je komisija, podsjetimo, istarskim vinarima u svibnju ove godine dopustila korištenje imena teran, što je bio dodatni poticaj da se krene u izradu strategije. "Strategija će nam dati jedan novi vjetar u leđa. Predstavlja način na koji ćemo osigurati alate kako bismo s kvalitetom koju imamo postigli još i više, što će se pozitivno reflektirati i na druge prateće segmente poput turizma i maslinarstva", objasnio je Flego u razgovoru za Poslovni dnevnik.

Predsjednik Vinistre Nikola Benvenuti kaže da bi dokument mogao biti gotov u razdoblju do godinu dana. "Zahvalni smo na podršci koju nam je Istarska županija ukazala odmah na početku. Nadamo se da ćemo ovime osigurati bolje pozicioniranje i plasman naših vina na inozemnim tržištima", poručuje, dodajući i da se dosad već učinilo mnogo u pogledu ulaganja u nasade vinove loze te nove poljoprivredne tehnike, pa je ovaj dokument logičan nastavak tih koraka. Strategija će, doznajemo, podrazumijevati i nekoliko konkretnih ciljeva.

Njome se planira dodatno osnažiti status Istre kao vodeće regije u proizvodnji vina u Hrvatskoj, ojačati brend Istrian Quality te potaknuti razvoj Istre kao eko regije. Iz situacije sa zaštitom istarskog terana najbolje se može vidjeti koliko se potencijalne štete, ako se ne poduzmu pravi koraci, može nanijeti, napomenuo je istarski vinar čije je crno vino svojevremeno proglašeno najboljim crnim vinom na svijetu u kategoriji monosortnih, Luciano Visintin.

"Sve dok ne zaštitite regionalno porijeklo vina, postoji mogućnost da će doći netko drugi i reći da proizvodi tu sortu, a gubite i dobru priliku za promociju autohtonog i sjajnog proizvoda po kojem možete biti poznati diljem svijeta. Kad se spomene regija Brtonigla, odmah znate na što se odnosi. Također, trebamo se povezati s hotelijerima i restoranima te omogućiti zaokruženu sliku gdje će se vidjeti cijela priča, a ne da se pozicioniramo tek kao prodavači bijelog ili crnog vina", smatra Visintin čiji je teran Istrian 2015. godine u kategoriji cijena iznad 15 britanskih funti po boci na natjecanju Decanter World Wine Awards osvojio 95 bodova i Platinastu plaketu.

Komentirajte prvi

New Report

Close