Milenijci, naraštaj osoba rođenih između 1982. i 2000. godine, zbog važnijih životnih odluka kakve donose do svoje 37 godine predstavljaju iznimnu potrošačku snagu.
Značajan je i njihov udio u ukupnom globalnom radnom potencijalu zbog čega ih se smatra i 'influencerima' jer svojim stavovima o proizvodima i uslugama utječu na stavove ljudi iz njihove okoline. Vođeni tom idejom, švicarska organizacija ICERTIAS (International Certification Association) je u lipnju 2017.godine na uzorku od 1200 pripadnika ove populacije provela internetsku anketu s ciljem prikupljanja podataka o brendovima kojima milenijci najviše vjeruju.
Od ispitanika je traženo da daju vlastito mišljenje što na osnovu njihovog osobnog iskustva s određenim kategorijama proizvoda i usluga prisutnim na hrvatskom tržištu predstavlja najvišu razinu kvalitete i, kako napominju iz ICERTIAS-a, pitanja su bila otvorenog tipa bez sugeriranja potencijalnih odgovora. Rezultate su objavili sredinom ovog tjedna, a oni pokazuju, primjerice, da je među davateljima usluga digitalne televizije najčešće navođen odgovor bio EvoTV, u kategoriji osiguravajućih kuća prvo je mjesto osvojila Croatia osiguranje, dok je u kategoriji obiteljskog automobila prvo mjesto zauzeo Mercedes.
Prva mjesta u okviru ostalih istraživanih kategorija zauzeli su eKupi kao najpopularnija internetska trgovina, Sensodyne među pastama za zube, Tifon kada se govori o lancu benzinskih postaja, Flix po pitanju međunarodnog autobusnog prijevoza, Intersport među trgovinama sportskom obućom, odjećom i opremom. Također, anketa je pokazala i da milenijci brend PIP smatraju vodećim po kvaliteti meda, kao i Gavrilovićevu kranjsku kobasicu u kategoriji tog proizvoda, zatim marku Mulino Bianco u ponudi dvopeka.
Jar im je, čini se, najbolji deterdžent za ručno pranje posuđa, Somatu vjeruju kod strojnog pranja, a Syoss smatraju najboljim šamponom za kosu. Gorenju najviše vjeruju kad se radi o proizvođačima bijele tehnike, GLS-u ako im treba ekspresna dostava, a Bauhausu ako uređuju kuću, dom, vrt ili okućnicu. Na osnovu istraživanja se unutar svake kategorije jednom proizvodu ili usluzi u skladu s rezultatima ankete može dodijeliti QUDAL – QUality meDAL oznaka s maksimalnih pet zvjezdica za kvalitetu. ICERTIAS time odabrane brendove nagrađuje za zadovoljstvo mladih potrošača njihovom kvalitetom proizvoda i usluga dostupnih na hrvatskom tržištu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu