Povećanje broja stanovnika u kolovozu, temeljem dolazaka i noćenja turista u jadranskoj Hrvatskoj, kreće od 9 posto u Splitu pa do čak 461 posto u malom gradiću Ninu, čiji se broj stanovnika od tri tisuće ljeti poveća za 5,5 puta.
Nin je ujedno i rekorder po ljetnom povećanju broja stanovnika, utvrdila je Hrvatska gospodarska komora u svojoj analizi. Uz Nin, očekivanim rastom broja stanovnika tijekom vrhunca turističke sezone u kolovozu, ističu se općina Medulin koja ima oko 6500 stanovnika i rast od 447 posto u kolovozu, te grad Mali Lošinj koji ima malo iznad 8000 stanovnika, a u kolovozu će ih imati 3,5 puta više. Rovinj će u kolovozu imati 248 posto više stanovnika nego inače, Crikvenica 190 posto, a Vodice 163 posto.
3,5 puta
više stanovnika ima Mali Lošinj u kolovozu, dok broj žitelja Medulina naraste za 447 posto
Promatrano po županijama, postoje osjetne razlike u povećanju broja stanovnika tijekom ljetnih mjeseci, primjećuju u Komori. Raspon se u kolovozu tako kreće od 35,9% povećanja broja stanovnika u Splitsko-dalmatinskoj županiji do 116,7% u Istarskoj županiji. Sve to donosi rast potrošnje, koja ima značajan utjecaj na kretanja maloprodajnoga prometa. U prometu cijele godine najveći udio odnosno najveći promet u trgovini na malo ostvari se u srpnju i kolovozu (oko 10% u srpnju i okvirno toliko u kolovozu).
"Promet u trgovini na malo značajan je dio osobne potrošnje, koja pak čini oko 60% bruto domaćeg proizvoda. Potencijali potrošnje u segmentu hrane i pića na temelju porasta broja stanovnika na nekom prostoru (županiji) uslijed dolaska i noćenja stranih turista u srpnju i kolovozu, mogli bi pomoći i, primjerice, našim maloprodajnim lancima za pripremu za turističku sezonu, odnosno za dodatno usmjeravanje potrošnje na određene segmente maloprodaje", kažu u Komori.
Koliko je to važno za ukupan rast maloprodaje u Hrvatskoj govori i podatak o tome da je razina realnog prometa u trgovini na malo u 2016. godini i dalje bila za oko 11% manja u odnosu na razinu iz pretkrizne 2008. godine. Također, turizam u Hrvatskoj izuzetno je sezonskoga karaktera, pa se tako primjerice samo u srpnju i kolovozu ostvari oko 60% noćenja cijele godine. Ti podaci zorno prikazuju koliko je bitno iskoristiti ta dva mjeseca za ostvarenja u turizmu i s njim povezanoj djelatnosti trgovine, zaključuju u HGK.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu