Lakše praćenje popunjenosti parkirališta i navigacija do slobodnog mjesta

Autor: Borivoje Dokler , 08. kolovoz 2017. u 22:00
Parkiranje će uskoro biti mnogo jednostavnije/Thinkstock

Dosad je izvršeno nekoliko testiranja u podružnicama Deutsche Telekoma u Bonnu, Krakowu i Berlinu u sklopu NB-IoT Prototyping Hub programa.

Varaždinska tvrtka Mobilisis, koja već godinama razvija inovativna rješenja za pametne gradove, trenutno radi na NB-IoT (NarrowBand Internet of Things).

To je nova tehnologija na području mobilnih mreža, koja uz minimalne modifikacije postojećih mobilnih stanica otvara mogućnost povezivanja velikog broja IoT uređaja na internet.  Prvenstveno se radi o pametnim uređajima koji ne prenose velike količine podataka, kao što su razni mjerači (struja, voda, plin), parkirni senzori, alarmni sustavi ili rasvjeta. Branimir Paić, voditelj projekta u Mobilisisu otkriva kako se razvija NB-IoT parkirni senzor, koji će služiti za slanje statusa parkirnog mjesta (slobodno/zauzeto) u Cloud. Korištenjem NB-IoT tehnologije, omogućena je niska potrošnja senzora  uz veliku sigurnost podataka. 

Prvi sustav instaliran u Koprivnici 
Osim toga, svaki senzor je samostalan, čime je pojednostavljena ugradnja i smanjena cijena, ističe Paić i nadodaje kako IoT omogućuje 'pojednostavljivanje' jer se uređaji koji mogu slati isključivo male količine podataka spajaju preko širokoga pojasa.  "Zbog tih je temelja uskopojasni IoT iznimno dobro prilagođen za aplikacije koje zahtijevaju male širine pojasa, kao što su primjerice inteligentni sustavi parkiranja, pametna brojila i upravljanje otpadom. Uskopojasni IoT sada predstavlja rješenje za problem slanja malih količina podataka na veliku udaljenost jer upravlja velikim brojem povezivanja po stanici, ima duboko unutarnje probijanje s dodatnih 20 decibela u odnosu na GPRS te vrijeme trajanja baterije čak do 10 godina zahvaljujući maloj potrošnji energije njegovih modula.

Uza sve to, cijena mu je daleko niža od ostalih M2M/IoT tehnologija, kaže Paić i nadodaje kako je do sada  izvršeno nekoliko testiranja u podružnicama Deutsche Telekoma u Bonnu, Krakowu i Berlinu u sklopu NB-IoT Prototyping Hub programa.  Istodobno početkom ove godine u suradnji s Hrvatskim Telekomom instaliran je prvi NB-IoT parkirni sustav u Koprivnici u sklopu pilot projekta u kojem su izvršeni testovi i prezentacija nove tehnologije.

 

Paić

NB-IoT tehnologija omogućava jednostavniju ugradnju parkirnih senzora, bez dodatnih kablova i elektroničke opreme.

"Gradovi će profitirati ovom novom tehnologijom u nekoliko segmenta, a posebno se može istaknuti inteligentni parkirni sustav. NB-IoT tehnologija omogućava jednostavniju ugradnju parkirnih senzora, bez dodatnih kablova i elektroničke opreme te omogućava gradskim vlastima kompletan pregled stanja parkirališta. Ovime se rješava problem neiskorištenosti parkirnih mjesta jer korisnici također imaju mogućnost trenutnog pregleda popunjenosti parkirnih mjesta kao i mogućnost navigacije putem pametnog telefona do najbližeg slobodnog mjesta", zaključuje Paić.  Tvrtka Mobilis se od samih početaka bavi telemetrijom, najviše u vozilima. Njihova osnovna zadaća je staviti mjerljive parametre u Internet – on-line. Desetogodišnji razvoj i ulaganje u Mobilisis Cloud infrastrukturu za estimaciju, prijenos, pohranu i prezentaciju podataka putem interneta njihov je najveći temelj za razne IoT projekte, od kojih su  za sada u najvećoj primjeni Fleet Management i Smart parking rješenja. 

Unapređenje sustava
U Fleet Management dijelu, kaću, drže najveće prijevozničke tvrtke u Hrvatskoj, ali i druge velike kompanije s velikim flotama vozila.  Trenutno je u sustavu više od 18.000 vozila pod praćenjem. Što se tiče Smart parking rješenja iza MagSensa je sve više i više uspješnih projekata diljem svijeta, ali i u Hrvatskoj. Mobilisis Smart parking je sustav koji nadzire zauzetost parkirnih mjesta uz pomoć senzora ugrađenih u tlo. Sustav se temelji na tehnologiji magnetskog polja i detektira vozila mjerenjem promjena na zemljinom magnetskom polju koje izazovu statička vozila ili vozila u pokretu.

U Mobilisisu ističu kako konstantno unaprjeđuju sustav te tako povećavaju koristi za klijente. Korištenjem ove tehnologije, naglašavaju, olakšava se pronalazak parkirnog mjesta, smanjujemo vrijeme boravka u gužvi na cesti ili garaži kao i emisija štetnih plinova automobila. Samim time dolazi do boljeg upravljanja prometom te na kraju i povećanjem kvalitete života građana što je i jedan od ciljeva Smart citya. Neke od novijih implementacija postojećeg MagSense sustava izvršene su u Köln Messe garaži. 

Rješenja u inozemstvu
MagSense senzori u kombinaciji sa kontrolerom precizno broje prolaske vozila kod svakog prolaska na sljedeći kat ili sektor te podatke o broju prolazaka prosljeđuju preko output signala do uređaja za kontrolu stanja pojedinog levela ili sektora. Mobilisis je opremio i zatvorene parking garaže u Budimpešti.

Na pojedinim tipovima parkirnih mjesta (invalidska, punionice, el.vozila, family) senzori u realnom vremenu detektiraju stanje pojedinog parkirnog mjesta te u zatvorenom lokalnom sustavu prosljeđuje informacije preko interne LAN mreže do centralnog servera. Zatim se ti podaci prikazuju na displayu u realnom vremenu. U Hrvatskoj je grad Šibenik pokazao interes za Mobilisisovim sustavom na zatvorenom parkingu kapaciteta oko 300 mjesta. Primjenom traffic countera u realnom vremenu broje se prolasci te informacije o slobodnim mjestima prosljeđuje do displaya i u internet. Korisnik u svakom trenu može znati informacije i primjenom mobilne aplikacije za navođenje.

Komentirajte prvi

New Report

Close