Više dozvola i blaži uvjeti za taksi licencije

Autor: Josip Bohutinski/VL , 08. kolovoz 2017. u 14:01
Taksisti su ovo ljeto dva puta prosvjedovali protiv Ubera/ Tomislav Miletić/PIXSELL

Prijedlog novog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu koji bi trebao na jesen biti usvojen u Hrvatskom saboru.

U Ministarstvu prometa priprema se prijedlog novog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu koji bi trebao najesen biti usvojen u Saboru, a prije toga će u javnu rasprava.

U Radnoj skupini koja je radila na tom prijedlogu bili su i predstavnici taksi udruženja, Ubera i rent-a-car kuća, jedinica lokalne samouprave te Ministarstva gospodarstva. Kako doznajemo, u novom zakonu će se djelomično liberalizirati taksi tržište i to tako da će se povećati broj taksi dozvola i ublažiti kriteriji za dobivanje licencije za taksiste. I partner-vozači Ubera morat će imati i dozvole i licencije. Kako kažu naši sugovornici, kod izrade prijedloga sagledavani su svi problemi i različita mišljenja o tržištu prijevoza u Hrvatskoj pa i nefleksibilnost postojećeg zakona i sustav ograničavajućeg broja dozvola.

Riješit će se problemi poput nejednake prakse u pitanju cijena i uvjeta prijevoza, korištenja prometne infrastrukture, kapaciteta i vrste vozila kojima se obavlja autotaksi prijevoz i opreme vozila na području Hrvatske. Kažu i da će novi Zakon ići u smjeru djelomične liberalizacije. Cilj je da se dođe do povećanja broja dozvola i da se smanje administrativna opterećenja za pružanje usluga javnog prijevoza putnika, ali da se zadrži minimum propisa i sigurnosnih standarda.

U konačnici, to bi sve trebalo doprinijeti sigurnosti građana i dovesti do jeftinije usluge. Što se tiče taksi dozvola, na jedinicama lokalne samouprave je prema postojećem zakonu da odrede koliko će ih izdati. A to je sad vrlo šaroliko. Što se tiče novih tržišnih modela, popu Ubera, naši izvori kažu da su oni uvijek dobrodošli, ali pod uvjetom da im je poslovanje u skladu sa zakonskim okvirom.

Novim Zakonom Uber neće biti posebna kategorija nego će se tretirati kao i drugi taksi prijevoznici. No, taksisti će se morati suočiti s povećanom konkurencijom jer će biti više dozvola, a do licencija će se moći doći lakše. Taksisti su dvaput ovo ljeto prosvjedovali protiv Ubera, a država je proglasila poslovanje njegovih partner vozača u Hrvatskoj nelegalnim jer obavljaju taksi prijevoz bez potrebnih dozvola i licencija.

Komentirajte prvi

New Report

Close