Avioprijevoznik Air Serbia, u većinskom vlasništvu države i 49 posto udjela emiratskog Etihada, ide prema tome da postane niskobudžetna, odnosno low cost tvrtka, doznaje Radio Slobodna Europa, a prenosi Politika.
Air Serbia je posljednjih mjeseci suočena s krizom upravljanja i poslovanja, ukinute su neke linije – Istanbul, Abu Dhabi, ona za New York je dugo neisplativa, a ovih dana krenula su i otpuštanja, što je pokazatelj da stvari nisu dobre. I sam je gradonačelnik Beograda Siniša Mali, ujedno predsjednik Nadzornog odbora kompanije, kazao da se planira rezanje broja zaposlenika. "To je poslovni plan koji podrazumijeva dodatno povećanje profitabilnosti, što radi svaka tržišna kompanija. Sve je to i dio normalnog procesa pokušaja smanjivanja troškova i povećanja prihoda", veli Mali.
Dosad je iz Air Serbije otišlo više od 300 ljudi, što zacijelo nije i konačna brojka koja se mora uklopiti u priču o racionalizaciji troškova. Etihad je prošli tjedan obznanio kako gubici za cijelu prošlu godinu iznose 1,87 milijardi dolara.
Uglavnom odnose na Alitaliju i Air Berlin kao dio grupacije, ali će posljedice snositi i sastavnica u Srbiji. Upravo zato se i šuška o pretvaranju nacionalne aviokompanije u igrača koji će se bazirati na prodaju karata preko interneta, što čine sve low-cost kompanije, navodi Slobodna Europa dobro informirane izvore. "Namjera jest da se napravi hibridna kompanija u kojoj bi troškovi bili što niži. Taj proces se već zbiva, ali je zapravo i dio eksperimenta koji je naredio netko tko je slično vidio da se provodi u drugim dijelovima sustava Etihad Airlinesa", kaže izvor.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu