Iako se Hrvatska obično ne percipira kao tradicionalna pivarska zemlja, podaci Udruženja pivara pri Hrvatskoj gospodarskoj komori pokazuju da je pivo Hrvatima, a posebice stranim turistima, sve draže.
S godišnjom proizvodnjom od 3,4 milijuna hektolitara piva zauzimamo 22. mjesto u Europskoj uniji. No, kako navodi analiza HGK, ukupna godišnja potrošnja piva na hrvatskom tržištu, u što je uključena i potrošnja inozemnih turista, iznosi oko 80 litara per capita te je Hrvatska na visokom osmom mjestu u Uniji.
3,4 milijuna
hektolitara – godišnja proizvodnja
Sezonalni karakter
Bez turističke potrošnje, potrošnja piva bi iznosila oko 64 litre po stanovniku, pri čemu bi Hrvatska bila na 20. mjestu po potrošnji u EU. Najveći pivopije su Česi sa 143 litre, a slijede Austrijanci i Nijemci sa 105 litara. Kako ističe Božica Marković, direktorica Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo HGK, u Hrvatskoj je primjetan izniman sezonalni karakter potrošnje piva.
"Analiza tržišta piva u Hrvatskoj pokazuje da je pivarska industrija stabilna, jaka i prosperitetna industrija koja pokazuje uzlazne trendove, a time pruža siguran temelj za daljnji rast pivarstva, ali i popratnih mu gospodarskih grana. Pivarska industrija u Hrvatskoj, izravno i neizravno, zapošljava oko 28.000 osoba. Jedno radno mjesto u industriji otvara dodatnih 13 radnih mjesta u povezanim djelatnostima. Rastućim trendom otvaranja malih pivovara, te značajnim ulaganjima u nove brendove, industrija se prilagođava sve raznolikijim zahtjevima potrošača, što rezultira sve većom ponudom piva u jeku turističke sezone", kazala je Marković.
6 velikih
pivovara i 30 malih, craft pivovara
Rastuća craft scena
Osim što u Hrvatskoj postoji šest većih industrijskih pivovara, hrvatsko tržište bilježi i rastući trend malih tzv. craft pivovara, kojih je trenutačno 30-ak aktivnih s tržišnim udjelom od nekih dva posto. Novi proizvodi podižu imidž i kategoriju cjelokupne industrije, što jača potencijal malog i srednjeg poduzetništva i konačno rezultira rastom trenda zapošljavanja. Na kraju liste velikih, ali opet prevelika da bi se mogla svrstati u craft industriju je Pivovara Daruvar koja je po veličini 6. u Hrvatskoj sa svojih 40-ak tisuća hektolitara godišnje.
Kako pojašnjava Krešo Marić, majstor pivar Pivovare Daruvar, oni se žele pozicionirati kao svojevrsni industrijski craft – proizvoditi kvalitetno pivo craft kvalitete, a istodobno svojom tehnološkom i logističkom snagom učiniti da takvo pivo bude dostupno i cjenovno prihvatljivo tržištu. "Od 2014. imamo u ponudi craft pivo 5th Element. Poznato je da se pivo sastoji od četiri sastojka: voda, slad, kvasac i hmelj, a peti element je ono nešto – ljubav, tradicija i pivar koji to radi. Zbog toga smo i nazvali ovaj brend 5th Element u kojem prevladava gorčina i aroma. Prvo je to pivo tipa ale skuhano u industrijskoj pivovari u Hrvatskoj. Jasno mi je da će našu pivovaru javnost teško doživjeti kao klasični craft", kaže Marić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Svaka čast za Pivovaru Daruvar! Velike pivovare već dugo ne proizvode pivu!
Uključite se u raspravu