“Utrostručit ćemo prihode, 
a Pipi već osvaja nova tržišta”

Autor: Miroslav Kuskunović , 10. srpanj 2017. u 08:08
Foto: PD

Predsjednik Uprave Dalmacijavina, o rebrendiranju njihova najjačeg brenda, novim ulaganjima u vinski biznis, strategiji povratka na ostvarivanje dobiti i kreiranju ekskluzivnih proizvoda.

Nakon promjene vizualnog identiteta Pipija i vina Dalmacijavina koje je napravljeno tijekom proljeća mladi menadžer Luka Diel Zadro sa svojim timom ovih dana ulaže ogromne napore kako bi se Pipi pozicionirao tijekom sezone u Dalmaciji, ali i proširio na tržišta regije i EU. Osim Pipija, Dalmacijavino investira i u segment razvoja vinarstva i ekskluzivne kvasine. O tom smo razgovarali s predsjednikom Uprave Lukom Diel Zadrom.  

Kako je krenula sezona u Dalmacijavinu? Jeste li zadovoljni prodajom nakon uvođenja novog vizualnog izgled Pipija i vina?

Sezona je krenula odlično. Na ruku nam je išao kasniji Uskrs jer nam je prodaja već tada snažnije krenula. Osobito smo zadovoljni prodajom vina. Ljudi su se vratili poznatim okusima, a i novi vizualni identitet potaknuo je mnoge da isprobaju naša vina i uvjere se u njihovu kvalitetu. Velike pohvale idu i našim kolegama na terenu, koji su napravili veliki posao u segmentu ugostiteljstva. Novi dizajn Pipija dobiva pohvale sa svih strana svijeta i jako je dobro prihvaćen. Spojili smo nove trendove s poznatim okusom i možemo reći da je novi izgled pun pogodak.

Koliko je dosad već prodano u Hrvatskoj i izvan nje Pipija i kakvi su trendovi? Jeste li zadovoljni planovima?

Do sredine lipnja u PET ambalaži smo prodali 700.000 litara te 1,3 milijuna staklenih bočica. Nadamo se da će ljetni mjeseci potvrditi naše planove da završimo na 2 milijuna litara u PET bocama i premašimo 3 milijuna staklenih bočica. Tijekom zime planiramo uvesti nove boce u segmentu PET ambalaže, a uvest ćemo i bocu od jedne litre pa ćemo u trgovinama biti prisutni s pakiranjima od 0,5, 1 i 2 litre.

Koliko danas imate vinograda i koliku proizvodnju vina planirate?

Imamo 200 hektara vinograda u Drnišu, od kojih dobivamo oko milijun litara vina. Određeni dijelovi vinograda daju grožđe izvanredne kvalitete, dok drugi trpe posljedice zanemarivanja u prošlosti, kada se tvrtka borila s problemima. Kako bismo osigurali jednaku kvalitetu grožđa na gotovo 100 hektara moramo što prije obnoviti trsove.  
 
Jesu li radnici Dalmacijavina sada zadovoljni i što se radi po pitanju novog zapošljavanja, ulaganja, rasta prodaje?

Treba uzeti u obzir da restrukturiranja traju po nekoliko godina, a mi smo službeno krenuli tek prije godinu dana. Situacija je i dalje izazovna. Usmjereni smo prema učinkovitoj organizaciji poslovanja i prilagođavanju zahtjevima tržišta. Radnicima nastojimo osigurati što bolje uvjete, a nove zapošljavamo prema potrebi.

 

Kakva bi mogla biti sezona u prodaji vina? Je li bilo nekih investicija, povlačenja novca iz Programa ruralnog razvoja za vinariju?

Ove godine prodaja vina ide vrlo dobro, osobito nakon uvođenja novoga vizualnog identiteta. Među najboljima smo na tržištu u omjeru cijene i kvalitete, a kupci to prepoznaju. Dosta smo uložili i u promociju pa tako danas gotovo da i nema dvorane za vjenčanja u kojoj se ne nalaze naša vina. Također, dogovorili smo suradnju s velikim brojem kafića i restorana. Prijavili smo investiciju u novu vinariju u Drnišu u vrijednosti 22 milijuna kuna, no još čekamo odgovor vezan uz povlačenje novaca. Od ovog iznosa, naših sredstava bi bilo 11 milijuna kuna.

U sljedećem razdoblju najviše ćemo se usmjeriti prema zapošljavanju u sektoru prodaje i obnovi voznoga parka kako bismo još bolje komunicirali s našim kupcima, a time i pojačali rast prodaje.   

Gdje osim u Hrvatskoj imate rast prodaje?

Naši proizvodi se dobro prodaju u BiH Crnoj Gori i Sloveniji. Cilj nam je jače ući na austrijsko tržište, a dogovorili smo i izvoz u SAD. U sljedećih 12 mjeseci planiramo se pozicionirati na tržištima Njemačke, Srbije i Makedonije.

Kako se kao mladi menadžer snalazite na čelnoj poziciji u velikoj tvrtki i s novim poslovnim izazovima? Jeste li ekipirali menadžment?

Menadžment smo dijelom popunili, no i dalje ima prostora u određenim sektorima. Želimo dati priliku mladim ljudima.

Najavili ste i proizvodnju barriuqe vinskog octa?

Kvasina Barrique će na tržištu biti dostupna ovog mjeseca u dva pakiranja. U prodaji će se moći pronaći premium pakiranje u graviranoj drvenoj kutiji s pričom o proizvodu na hrvatskom i engleskom jeziku. Za ugostitelje smo pripremili dizajniranu kartonsku kutiju u kojoj se nalazi šest bočica. Već smo dogovorili suradnju s vrhunskim restoranima, duty free trgovinama u zračnim lukama te trgovinama s delikatesama u najvećim gradovima.

Kakvi su vam planovi za iduću godinu?

Dalmacijavino smo preuzeli tek sredinom 2016., a prema podacima Fine prihodi su 2015. u stečaju iznosili nešto više od 46 mil. kuna. Teško je napraviti usporedbu s 2016., kad smo tek u lipnju krenuli s poslovnim aktivnostima, no očekujemo da će ovogodišnji prihodi biti 2,5 do 3 puta veći, iako smo daleko od ostvarivanja dobiti. Prave pokazatelje za usporedbu ćemo imati nakon sezone 2018. Za ostvarivanje dobiti treba nam mnogo veći udio na domaćem tržištu i još snažniji izvoz. U Hrvatskoj ćemo se usmjeriti na Istru, Kvarner, Slavoniju i osobito Zagreb.

Komentirajte prvi

New Report

Close