Britanska zrakoplovna kompanija British Airways (BA) mogla bi se suočiti sa štetom zbog pada računalnog sustava preko 100 milijuna funti (114 milijuna eura). Prema projekcijama tamošnjeg tiska, više od 1000 letova s londonskih zračnih luka Heathrow i Gatwick bilo je tijekom vikenda otkazano. U subotu su bili otkazani svi letovi British Airwaysa, a u nedjelju se promet dijelom normalizirao, ali je otkazano ili je kasnilo oko 200 letova s Heathrowa. S Gatwicka su poletjeli svi, uz manja ili veća kašnjenja.
Problemi nisu nestali ni u ponedjeljak jer je manji broj letova s Heathrowa bio otkazan. James Walker, izvršni direktor internetske stranice za povrat novca zbog kašnjenja zrakoplova Resolver, ističe za The Guardian kako British Airways dnevno ima oko 120.000 putnika s Heathrowa i Gatwicka. S obzirom na europska pravila o kompenzaciji u slučaju kašnjenja dužeg od tri sata, račun bi mogao dosegnuti oko 50 milijuna funti. No, polovici putnika vjerojatno je bilo plaćeno noćenje i obrok, a dobar dio će vjerojatno tražiti i povrat novca.
Tu je i trošak dostave prtljage putem kurirskih službi što dodatno poskupljuje trošak pada računalnog sustava. Stoga Walker procjenjuje da će ukupni trošak zasigurno preći stotinu milijuna funta. No, u sindikatu GMB koji djeluje unutar kompanije ističu kako je pad računalnog sustava rezultat višegodišnje politike rezanja troškova i otpuštanja radnika.
“Sve se ovo moglo izbjeći. British Airways je 2016. godine otpustio stotine kvalitetnih i lojalnih IT stručnjaka i preselio njihova radna mjesta u Indiju. Na tome je BA godinama ostvarivao dobit, a mnogi su ovaj postupak kompanije smatrali čistom pohlepom”, izjavio je Mick Rix, sindikalni povjerenik GMB-a za zrakoplovnu industriju. Međutim, izvršni direktor Alex Cruz u ponedjeljak je u razgovoru za Sky News odbacio ove tvrdnje. “Ovo je bio lokalni problem koji je riješen s lokalnim resursima”, pojasnio je Cruz.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu