Amerika ima Silicijsku dolinu, a Njemačka svoju Silicijsku Sasku koja će predvoditi elektrifikaciju tamošnje automobilske industrije. Kancelarka Angela Merkel u ponedjeljak je u gradu Kamenzu – 130 kilometara južno od Berlina – položila kamen temeljac za drugu tvornicu baterija Daimlerove tvrtke-kćeri Accumotive.
Najveći pogon u Europi
U Kamenzu baterije za svoja hibridna vozila Daimler proizvodi od 2012. godine. U novu tvornicu uložit će 500 milijuna eura, a prostirat će se na 20 hektara i bit će najveći pogon za proizvodnju litij-ionskih baterija u cijeloj Europi. No, Daimlerov izbor mjesta gradnje nije iznenađujuć. Saska, najistočnija njemačka savezna pokrajina koja graniči s Češkom, kolijevka je proizvodnje električnih automobila u Njemačkoj. Uz Daimler, tu svoja električna vozila proizvode Volkswagen i BMW dok Porsche proizvodi hibridna vozila.
278 gigavatsati
iznosit će 2021. kapaciteti proizvodnje baterija u svijetu
“Saska je pionir u promjeni automobilske industrije. Naša pokrajina ima sve potrebno za napredne tehnologije”, kaže za Reuters pokrajinski ministar gospodarstva Martin Dulig. Kako je pojasnio, u Saskoj su smješteni istraživački centri i specijalizirane kompanije što pokrajini pruža jedinstvenu konkurentnu prednost u proizvodnji baterija, lakih karoserija i elektroničkih dijelova koji se koriste za obradu velikih količina podataka u sustavima autonomne vožnje.
No, to nije jedina prednost Saske. Uz njemačko-češku granicu nalaze se najveća europska nalazišta litija, ključne sirovine za proizvodnju baterija za električne automobile. Stručnjaci predviđaju da će u bliskoj budućnosti baterije za električne automobile postati sve jeftinije. Naime, globalni proizvodni kapaciteti do 2021. udvostručit će se dosegnuvši 278 gigavatsati, procjenjuje Bloomberg New Energy Finance (BNEF). Uz Njemačku, gradnja velikih tvornica baterija najavljena je u Švedskoj, Mađarskoj i Poljskoj, pa će veća ponuda srezati cijene baterijskog paketa prosječnog vozila za 43 posto.
Tako bi od 2025. električni auti postali jeftiniji od vozila pogonjenih benzinom ili dizelom. No, Saska je interesantna proizvođačima automobila iz još dva razloga. Kako se radi o istoku Njemačke, radna snaga je jeftinija, a vlada daje i subvencije. Podsjetimo, takozvani “porez solidarnosti” uveden je 1991. nakon ujedinjenja kako bi se što prije smanjio jaz između zapadne i istočne Njemačke.
Uteg koji usporava
Unatoč golemim ulaganjima – samo VW namjerava u idućih pet godina uložiti devet milijardi eura u alternativne tehnologije – njemačkim će proizvođačima ulazak u električni segment biti mnogo veći izazov nego američkom Tesli. Za razliku od američke kompanije koja namjerava povećati proizvodnju s lanjskih 76.000 vozila na milijun komada već iduće godine, njemački proizvođači moraju i dalje investirati u razvoj benzinskih i dizelskih motora. “To je uteg koji ih usporava”, ocjenjuje Stefan Bratzel, direktor njemačkog Centra za menadžment u automobilskoj industriji.
Richard Gaul, konzultant i nekadašnji šef odnosa s javnošću BMW-a, slaže se da će Saska igrati središnju ulogu u elektrifikaciji njemačke automobilske industrije. No budućnost ipak pripada Kini, dodaje Gaul. Prema njegovim predviđanjima, od 20 milijuna električnih automobila koji će se do 2030. proizvesti u svijetu, njih 15 milijuna izaći će s proizvodnih traka tvornica u Kini. “Val električnih automobila dolazi. Nijemci ne kasne. Sve do sada to nije jedinstveni poslovni slučaj, poput Tesle, gdje se može zaraditi novac”, ocjenjuje Gaul.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu