Velike francuske proizvođače automobila uopće ne brine mogućnost da američka administracija zaoštri odnose s Iranom. Za razliku od ostalih svjetskih proizvođača koji oprezno gledaju na povratak na golemo iransko tržište, Peugeot/Citroën (PSA) i Renault praktički su zagospodarili tamošnjim auto-salonima.
Kako navodi Reuters, od ukidanja zapadnih sankcija početkom 2015. godine PSA je sklopio ugovore o licencnoj proizvodnji vrijedne 700 milijuna dolara dok je Renault najavio investicije u povećanje proizvodnje u njegovim tamošnjim tvornicama na 350.000 vozila. Radi se o obnovi suradnje s iranskim proizvođačima Khodro i SAIPA. Jean-Christophe Quemard, direktor PSA za Bliski istok, izjavio je kako je novi američki pritisak na Iran pomogao da francuska kompanija uhvati prednost ispred konkurenata.
Naime, kako otkrivaju izvori bliski Volkswagenu, u toj su kompaniji vrlo dobro svjesni potencijala iranskog tržišta. "Međutim, ne možemo su priuštiti rizik. Svaka kompanija koja posluje u Iranu ili namjerava ući na to tržište mora se zapitati što ako dođe do promjene u odnosima sa SAD-om", tvrdi izvor iz VW-a. I u BMW-u su razmišljali o iranskom tržištu, ali su zaključili da još nije pravo vrijeme za ulazak, tvrdi izvor iz te kompanije.
Prema podacima IHS Automotivea, prodaja automobila u Iranu u prvom je tromjesečju skočila 50 posto. Teheranski trgovci automobilima svjedoče o "eksploziji" prodaje. "Ljudi su manje oprezni s novcem i troše ušteđevine na automobile. A i banke kreditiraju", tvrdi Mehdi Monfared, prodavač iz Teherana. Francuske investicije u automobilsku industriju iskorištava u predizbornoj kampanji i predsjednik Hassan Rouhani.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu