Povjerenje je dobro, sigurnost još i bolja

Autor: Poslovni dnevnik , 18. svibanj 2017. u 09:05
FOTO: Thinkstock

Koliko su sigurna Vaša potraživanja?

Rizik neplaćanja i gubitka novca krije se u svakoj fakturi neovisno o tome koliko dobro poznajete Vašeg poslovnog partnera. Čak i dugogodišnji uredni kupac može odjednom postati problematičan te dovesti u pitanje opstojnost i buduće poslovanje svojeg dobavljača.

Odgovor na nedisciplinu plaćanja u Hrvatskoj i inozemstvu može se pronaći u relativno novom proizvodu na hrvatskom tržištu  – osiguranju potraživanja.

Osiguranjem svojih potraživanja značajno doprinosite dugoročnom stabilnom poslovanju i profitabilnosti svoje tvrtke.

Pomoću Coface-ove baze podataka s informacijama o 80 milijuna tvrtki širom svijeta nudimo Vam jedinstvenu bazu znanja koja Vam je na raspolaganju za donošenje ispravnih poslovnih odluka o poslovanju s kupcima.

Što je osiguranje potraživanja?

Osiguranje potraživanja štiti prodavatelje roba i usluga od neplaćanja njihovih domaćih ili inozemnih kupaca te štiti njihovu likvidnost koja može biti znatno ugrožena uslijed izostanka priljeva po osnovi isporučenih roba i usluga.

Rizik neplaćanja kupaca sastavni je dio tržišnog poslovanja, te obzirom na činjenicu da potraživanja čine najveći dio imovine svakog društva rizik nenaplate potraživanja ne može biti prepušten slučaju. Osnovni cilj osiguranja potraživanja je prenošenje rizika na osiguratelja.

Što se osigurava?

Moguće je osigurati cjelokupni portfelj kupaca ili samo jedan njegov dio. Za svakog kupca osiguratelj, sukladno traženju osigranika,određuje kreditni limit (osiguranu svotu) te osiguratelj najčešće pokriva 90% tog iznosa.

U slučaju neplaćanja osiguranog kupca odšteta se isplaćuje najčešće u roku od 5 mjeseci od dana on-line prijave kašnjenja kupca.

Rizici koji se mogu osigurati su komercijalne i političke prirode, a sveprisutni su u današnjem tržišnom poslovanju. Komercijalni rizici su neplaćanje uslijed stečaja, ovrhe, predstečajne nagodbe te narušene likvidnosti kupaca, dok se politički rizici vežu uz zemlju izvoza te su neplaćanja kupaca uzrokovana ratom, pobunom, revolucijom, moratorijem na plaćanja i sl.

Koja je cijena osiguranja potraživanja?

Ugovorena premijska stopa množi se s mjesečnim prometom prema osiguranim kupcima te tako dobiveni iznos predstavlja mjesečnu premiju.

Premijska stopa ovisi o broju kupaca ponuđenih u osiguranje, njihovoj disperziji po pitanju industrijskih sektora, izvoznih tržišta, dosadašnjem iskustvu osiguranika u naplati i upravljanju potraživanjima itd.

Premiju osiguranja treba u svakom slučaju promatrati kao investiciju u sigurnije poslovanje, a nikako samo kao trošak. Cijena osiguranja je daleko manja od potencijalnih gubitaka koji mogu nastati uslijed nenaplaćenih potraživanja, a poznato je kakav utjecaj nenaplaćena potraživanja mogu imati na poslovanje.

Zašto osiguravati potraživanja?

Osiguranje potraživanja predstavlja cjelovitu financijsku uslugu koja klijentima osim zaštite od rizika neplaćanja kupaca pruža i dodatne usluge te time postaje ključni alat i sastavni dio risk managementa svakog osiguranika.

Osim osiguravanja mirnog i bezbrižnog sna osiguranje potraživanja omogućava i:

  • sigurniju prodaju i lakše osvajanje novih tržišta,
  • povećanje prodaje postojećim kupcima bez rizika neplaćanja,
  • prednost pred konkurencijom putem prelaksa s avansnog na plaćanje uz odgodu,
  • lakši pristup izvorima financiranja kroz korištenje police osiguranja kao kolaterala.

Vaš lokalni partner

Već 70 godina Coface je prisutan na svjetskom tržištu kao jedan od najvećih svjetskih kreditnih osiguravatelja te specijalist za upravljanje potraživanjima.

Prisutni smo u 100 zemalja širom svijeta te naši stručnjaci omogućuju sigurno poslovanje za preko 40.000 zadovoljnih klijenata putem pravovremenih informacija i procjena rizika tržišta, industrijskih sektora i kupaca.

 

Nudimo čitav niz inovativnih proizvoda i usluga prilagodljivih potrebama poduzeća različitih veličina, različitih indiustrijskih sektora i poslovnih strategija.

U prilog stabilosti Coface kao poslovnog partnera govore i Fitch i Moody’s rejtinzi AA- i A2.


 

Komentirajte prvi

New Report

Close