U sklopu edukativnog dijela Poslovnog uzleta grada Crikvenice direktorica i vlasnica tvrtke Eppur si muove (ESM) s dugogodišnjim iskustvom u području razvoja ljudskih potencijala Marija Kalinić održala je interaktivnu radionicu namijenjenu povećanju razine usluge u turizmu. Uz osnovne elemente koji čine kvalitetnu uslugu, obrađene su i teme utjecaja vlastitih stavova i uvjerenja na kvalitetu usluge i zadovoljstvo gostiju, zatim značajke verbalne i neverbalne komunikacije, kao i načina postupanja u slučaju prigovora i reklamacija. Preduvjet dobre verbalne komunikacije, istaknula je predavačica, aktivno je slušanje. Svoj odnos prema gostu odajemo neverbalnim ponašanjem, a prvi se dojam stvara u svega nekoliko prvih sekundi kontakta. To su obično stvari kojih nismo uvijek svjesni, ali koje u velikoj mjeri mogu odrediti kvalitetu svakog odnosa s kupcem, klijentom ili gostom.
Naznačeno je da se kvaliteta usluge sastoji od materijalnog dijela, poput interijera i dekoracije, za što je odgovorna upravljačka ili vlasnička struktura. S druge se strane nalazi osobni aspekt kao najvažniji dio usluge koji ujedno predstavlja i kompetitivnu prednost. „Gostima su najvažniji brz odgovor na zahtjev, topao i prijateljski način komuniciranja te entuzijazam u i radost u pružanju usluge. Tu su i osmijeh, pristojan pozdrav i pozitivan stav, ali i brojni drugi faktori“, napomenula je Kalinić. Reklamacije i pritužbe ponekad mogu biti i neosnovane, no s gostom uvijek treba provjeriti što se zapravo dogodilo. Percepcija određenog problema ne mora biti ista kod gosta i turističkog djelatnika, a na konfliktima nikad ne treba inzistirati, poručeno je s radionice.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Na prvu, jako mi se svida! Molim je za pomoc, ja sve slusam al mene nitko!
Uključite se u raspravu