Iako grca u dugovima, nikad nije poslovao s dobiti i godišnje proda automobila koliko s proizvodnih traka velikih proizvođača izađe u jednom mjesecu, proizvođač električnih automobila Tesla Motors po tržišnoj je vrijednosti prestigao Ford. Vrijednost dionica Tesle nakon objave skoka prodaje za 69 posto u prvom tromjesečju u ponedjeljak je na Wall Streetu porasla više od sedam posto na 298,52 dolara. Time je burzovna vrijednost kompanije dosegla 48,7 milijardi dolara.
Rast od 50%
Tesla je tako po tom pokazatelju postao drugi američki proizvođač automobila po veličini. Naime, General Motors (GM) na burzi vrijedi 51,2 milijarde dolara, a Ford – kompanija osnovana prije 113 godina – pao je na treće mjesto s vrijednošću od 45,5 milijardi dolara. No, ako je suditi po eksplozivnom rastu cijene Tesline dionice od 50 posto od studenog prošle godine, pitanje je dana kada će i GM predati krunu. Analitičari Morgan Stanleya smatraju da cijena Tesline dionice može dostići 305 dolara u sljedećih godinu dana. Zanimljiv je podatak da je Fordova burzovna vrijednost danas približno jednaka vrijednosti iz 2010. kada je Tesla – osnovan prije samo 13 godina – vrijedio dvije milijarde dolara. Naizgled, logika burze nema previše smisla. Tesla u svojoj kratkoj povijesti još nikada nije poslovao s dobiti, a i prilično je zadužen zbog čega je osnivač i izvršni direktor Elon Musk najavio još jedan krug dokapitalizacije.
Burza mu vjeruje
Ford s druge strane ima 20 puta veće godišnje prihode i prodao je lani 6,7 milijuna vozila dok je Tesla lani uspio pronaći svega 76.000 kupaca za svoje automobile. No, burza vjeruje da je Tesla, za razliku od Forda i GM-a, budućnost automobilizma koja sve više postaje sadašnjost. Naime, dok je Tesla objavio skok prodaje za dvije trećine, Fordu je prodaja u ožujku pala više od sedam posto. GM očekuje blagi rast prodaje od 1,6 posto.
"Prije pet godina nitko nije znao za Teslu, dok danas mnogi priželjkuju automobile koje proizvodi, po čemu je gotovo sustigao i BMW", kaže analitičar u financijskoj kući Robert W. Baird, Ben Kallo. Dodaje da karizma, ili kako kaže "magična prašina", okružuje Elona Muska, čime on privlači talentirane zaposlenike, kao i ulagače. "U Tesli se unutar četiri zida odvija mnogo više nego što mi znamo o tome", kaže Kallo. Posljednji adut trebao bi biti Model 3 koji bi Teslu od proizvođača luksuznih automobila trebao prebaciti u masovni(ji) segment. Elon Musk se nada da će s Modelom 3 uspjeti do sljedeće godine postići cilj od 500.000 proizvedenih auta. U taj cilj, za sada, mnogi sumnjaju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu