Prvo pitanje je “Koliku plaću želim imati?”

Autor: Slavica Vuković/VL , 04. travanj 2017. u 15:58
Foto: Miranda Cikotić / Pixsell

Radionice: Kako pokrenuti vlastiti biznis, Marketnig i kreativno razmišljanje…

Kako pokrenuti svoj vlastiti posao i koji pravni oblik odabarti, tema je radionice koaj je na Poslovnom uzletu u Makarskoj privukla mlade ljude koji se planiraju početi baviti privatnim poslom. Želja Marić iz splitskog ureda Hitro.hr objasnila im je kako otvoriti vlastitu tvrtku. Prije svega, trebaju odlučiti koji će oblik odabrati – d.o.o., j.d.o.o. ili obrt.

Ipak, kao prednosti tvrtke naglasila je neograničen broj djelatnosti koji se može registrirati, ali nedostaci su plaćanje PDV-a čim se izda račun, ima komplicirano knjigovodstvo, plaća se članarina HGK-u… Obrt je moguće jeftino i brzo osnovati, ne mora se pravdati podizanje novca sa žiro računa, jeftinije je i jednostavnije knjigovodstvo, a PDV se plaća po naplati. Nedostatak je što se dio doprinosa za zdravstveno i mirovinsko osiguranje mora plaćati čak ako ste i negdje zaposleni, za dugovanja iz obrta odgovara se sa svojom privatnom imovinom. Moguće je unositi samo osam djelatnosti, a za svaku onaj tko otvara obrt mora imati odgovarajuću stručnu spremu ili zaposlenog djelatnika koji je ima. Željka Marić je buduće poduzetnike upoznala da se Hitro.hr nalazi u poslovnici Fine. Otvaranje tvrtke košta 3000 kuna za d.o.o., 720 kuna za j.d.o.o., a otvaranje obrta stoji 250 kuna. Ipak, minimalni trošak je 24.000 kuna za osnivanje d.o.o.-a, a 1000 kuna za j.d.o.o.

-Otvaranje j.d.o.o.-a je jeftinije jer je osnivački polog 10 kuna, a d.o.o.-a je 20.000 kuna. Obvezni ste izdavajati četvrtinu iz dobiti društva i kada dosegnete 20.000 dužni ste ga dokapitalizirati jer ste prearsli u d.o.o. To ne ide automatizmom, morate sami pokrenuti postupaak koji nije jeftin – upozorila ih je Marić. Budući makarski poduztenici interesirali su se o detaljiam izbora imena tvrtke, cijeni prebacivanja j.d.o.o.-a u d.o.o., koje su prednosti osnivanja tvrtke ili obrta na kućnoj adresi, o naknadama javnih bilježnika itd.

-Koliku plaću želim imati? – provokativnim je pitanjem svoju radionicu Marketing i kreativno razmišljanje započeo Karlo Stojčević iz Red Pointa.

-Trebamo krenuti od plaće jer je jako teško raditi i biti zadovoljan ako ne riješimo to pitanje. Ako niste zadovoljni s plaćom teško ćete se motivirati. Pomnožiti troškove s dva i pol i to je ono što trebate prihodovati – rekao je Stojčević i upozorio mlade i buduće poduztenike kako je za početak bolje imati manje apetite.

-Kada riješite matematiku pitajte se u čemu ja u životu mogu biti najbolji. Kada dođete do odgovora, trebate doći do ideje za posao kojega trebate raditi dovoljno različito od ostalih, a da ne odete u ekstrem – poručio je Stojčević. Ako svaki dan radite jedno te isto, na isti način, nakon 10 godina ćete se umoriti, neće biti kretivnosti, usporit ćete i stagnirati. Zato su važni edukacija i marketnig. Treba ulagati u znanja i vještine kao i način kako prenijeti ljudima da dobro radite. -Jako zanimljivo predavanje, vrlo neobično – komentirali su učenici srednje ekonosmke škole iz Makarske koje je profesorica marketinga uputila na radionicu.   

Komentirajte prvi

New Report

Close