Postoje liste najmoćnijih kompanija, najjačih brendova, iza kojih u pravilu stoje i korporativni divovi… Globalno poznate i priznate, s prihodima koji nadilaze i državne budžete, ove tvrtke nisu nužno i omiljene u javnosti. Naprotiv, upravo objavljena lista Top 100 najuglednijih tvrtki sugerira da su prvaci oni koji nisu i najjači, no, zato uživaju veliki renome.
Tako najbolju reputaciju, po mjerenju američkoga Reputation Instituta, ima Rolex. Pojam za skupocjene i fine satove u svim društvenim slojevima, Švicarac je iznad danskog proizvođača igračaka Lego i američke zabavne industrije Walta Disneya, obiju kompanija omiljenih u dječjoj populaciji. Ovaj institut nije ljestvicu stvorio samo tako, subjektivno, već analizirajući više parametara i indikatora. Već 20 godina otkako provode istraživanja o reputaciji ključni su da kompanija ima značajnu ekonomsku prisutnost u 15 najvećih svjetskih gospodarstava, da ima iznadprosječan ugled u zemlji svog sjedišta i da ju poznaje barem 40% svjetskog stanovništva. Ove godine istraživanje je provedeno na 240.000 ispitanika u 15 najjačih gospodarstava, tijekom prvog tromjesečja.
Najuglednije svjetske kompanije u 2017.
1. Rolex (Švicarska, satovi) 2. Lego (Danska, igračke) 3. Walt Disney Company (SAD, zabavna industrija) 4. Canon (Japan, tehnologija) 5. Google (SAD, IT, softver) 6. Bosch (Njemačka, auto, strojarska, elektroinud., alati) 7. Sony (Japan, potrošačka elektronika) 8. Intel (SAD, IT) 9. Rolls-Royce (UK, autoindustrija) 10. Adidas (Njemačka, sportska oprema)
Oni su morali rangirati učinak koji na javnost kompanije imaju u pogledu proizvoda i usluga, inovacija, radnih mjesta, upravljanja, liderstva, odnosa prema javnosti i izvedbi. Rolex je, zanimljivo, i lani bio prvi, ove je godine prvi u Sjevernoj Americi i Aziji, a Lego (lani ukupno 6.) je najbolji u Europi i Bliskom istoku. Još je samo Canon uz njih u Top10 u sve četiri regije. Google, redovito na vrhu po drugim kriterijima, najugledniji je u Južnoj Americi. Američki tehno div je pao s lanjskog trećeg mjesta, dok se njegov zemljak Apple, vlasnik najvrijednijega brenda, s ne baš zavidne 10. pozicije lani survao na 20. ove godine. Sama ljestvica najuglednije stotine pokriva sve sektore, od hrane i sporta preko strojarstva i automobila do potrošačke elektronike i odjeće iz cijelog svijeta, s neznatnom prevlašću tvrtki iz Sjeverne Amerike u odnosu na europske i azijske.
Iz Instituta napominju da im se prvi put u dogodilo da se najuglednija kompanija svrstala u ‘izvrsne’ po broju bodova, pretvorenih iz ocjena ispitanika. Rolex ima 80.38 bodova, Lego sa 79.46 ima ‘snažan’ ugled, a posljednji, stoti, Volkswagen, 64.73, što ga čini prosječnim. Nijednu kompaniju u Top100 ne krasi ‘slabi’ ili ‘jadan’ ugled, što znači da i nisu tako loše.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu