Kako bi što prije odgovorio na zahtjeve kupaca, Adidas je započeo s testiranjem uređaja koji će omogućiti dizajniranje i šivanje trenirke u trgovini u svega nekoliko sati.
Prema navodima Reutersa, u jednom berlinskom trgovačkom centru postavljena je prva "šivaona" u Adidasovoj trgovini s oznakom "Knit for You". Za približno 200 eura kupci mogu dizajnirati trenirku na način da u zatamnjenoj komori projektor na njihovom tijelu projicira uzorke koje su izabrali. Tako odmah mogu vidjeti kako će trenirka izgledati na tijelu. Dostupni su deseci uzoraka koje kupac izabire na računalnom zaslonu, a može kombinirati i različite boje. Kupac može izabrati standarne veličine, ali i trenirku skrojiti po svojim mjerama. U tom će slučaju laserski skener izmjeriti tjelesne mjere i podatke poslati u uređaj za šivanje. Kupci koji su isprobali novu Adidasovu "igračku" tvrde kako je cijeli proces vrlo individualiziran.
200 eura
stoji trenirka proizvedena u Adidasovoj trgovini
Nakon šivanja trenirka se pere, suši i glača te je spremna za isporuku. Ukupan proces ne traje duže od četiri sata. Prodavačice u toj berlinskoj Adidasovoj trgovini ističu kako dnevno prodaju do 10 trenirki koje se sašiju na taj način. Zanimljiv je podatak kako njemački proizvođač sportske opreme u taj projekt nije ušao samostalno. Naime, "Knit for You" je istraživački projekt koji je Adidas pokrenuo sa sveučilišnim centrima i industrijskim partnerima. K tome, cijeli projekt podržava njemačka vlada. Glasnogovornica kompanije ističe kako se podaci o prodaji i dojmovi kupaca još prikupljaju, a nakon njihova vrednovanja kompanija će odlučiti hoće li "Knit for You" masovno ponuditi.
U Adidasu se nadaju da će na taj način moći brže odgovoriti zahtjevima kupaca, ali i prodati više proizvoda po višoj cijeni. Naime, povećanje marži "glavno je oružje" u bitki s najvećim rivalom, američkim Nikeom. Podsjetimo, Adidas do 2020. želi izjednačiti operativnu maržu s Nikeom. Kompanija sada prodaje polovicu proizvoda po punoj cijeni, a za tri godine taj udjel želi povećati na 70 posto. S druge strane, kako bi ubrzao proces proizvodnje od dizajniranja do isporuke novih odjevnih predmeta sa sadašnjih 12 do 18 mjeseci, Adidas je pokrenuo ulaganje u robotizirane tvornice u Njemačkoj i Americi. Naime, do 2020. Adidas namjerava polovicu proizvoda isporučivati na tržište brže nego sada. "Ako možemo dati kupcima što žele, gdje i kada to žele, može smanjiti rizik u trenutku dok nagađamo što bi moglo biti popularno", istaknuo je prošloga tjedna Eric Liedtke, direktor brenda tijekom sastanka s investitorima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu