Franck se probio u najveći trgovački lanac na svijetu

Autor: Jolanda Rak Šajn/VL , 21. ožujak 2017. u 14:30
Foto: Sanjin Strukić / Pixsell

Vodeći hrvatski proizvođač i trgovac kavom nakon više od 25 godina vraća se ‘ciglicom’ u Srbiju i Crnu Goru te nastavlja povećavati prihode.

Zagrebački Franck, lider u proizvodnji i prodaji kave u Hrvatskoj, ovih se dana nakon više od četvrt stoljeća vratio u Srbiju i Crnu Goru sa svojom popularnom 'ciglicom' (vakumiranom jubilarnom kavom od 250 grama), te drugim asortimanom mljevene kave, instant cappuccinima i čajevima, čime, kaže Zoran Mabić, izvršni direktor prodaje u Francku, zaokružuje regionalnu priču.

U Adria regiji rastu mu tržišni udjeli, širi se i na srednju Europu kroz tvrtke u Beču i Bratislavi, uložio je više od 20 milijuna kuna u modernizaciju, uveo i 30 novih proizvoda… pa je gotovo prirodno osvajanje i drugih, još zahtjevnijih tržišta. "Prodrmali smo distributere pa u ovoj godini širimo izvoz i na skandinavska tržišta, a s posebnom ponudom naše jubilarne mljevene kave nedavno smo ušli i na police 150 Walmartovih trgovina u SAD-u. U Beču smo prisutni već u više od 350 trgovina.  Nije nam primaran samo veliki i brzi rast prihoda, koji je na ovim tržištima pretežno vezan uz veliku zaduženost koja povećava rizike poslovanja i svaki loš potez se dvostruko naplati", poručuje Mabić.

 

20 milijuna

kuna Franck uložio u modernizaciju i uveo 30 inovativnih artikala

Franck grupa je lani rasla 8,5 posto, a prvi ovogodišnji kvartal upućuje i na dvoznamenkasti rast u 2017. "Franck danas sa svojim proizvodima u hrvatskoj trgovini nastupa u kategorijama koje zauzimaju ukupno 123 km polica. Izdvojio bih i iznimno detaljna mjerenja koja smo odradili, od potrošačkih preferencija do svih mjerljivih parametara kupaca u retailu i HoReCi, kao i svih naših procesa, što nam je donijelo trend rasta prihoda, a posebno tržišnih udjela, koji su, po prvi puta, rasli istodobno na svim primarnim tržištima i kanalima u RH, BiH i Sloveniji.

Naš je fokus i ulaganja u distribuciju i marketinške aktivnosti bio značajan i u Albaniji, Makedoniji i Kosovu gdje smo jedan od lidera u HoReCa kanalu, što želimo preslikati i u retail, tako da ove godine očekujemo dvoznamenkasti rast", smatra direktor u Francku. Osvrnuo se i na odnos države prema proizvođačima, napomenuvši kako je, primjerice, u Sloveniji PDV na kavu samo 9,5% i da posebnog poreza na kavu ta država nema, dok se u Hrvatskoj uz PDV od 25% obračunava i porez na kavu od 6 kuna po kilogramu. "Taj se porez plaća iako više od 85% udjela na tržištu imaju hrvatski proizvođači. Što mislite, zašto je tolika kategorija kave u Sloveniji ili zašto je Češka najveći potrošač piva po stanovniku? Zato jer je i država prepoznala značaj domaće proizvodnje i konzumacije, te minimalizirala porezna opterećenja na te kategorije.

Komentari (2)
Pogledajte sve

od kad su povukli dionice s burze neću od njih ništa ni džaba.

Super! Sretno! Nije ovo prva hrvatska ksva u tom lancu trgovina…

New Report

Close