Zagrebački Franck, lider u proizvodnji i prodaji kave u Hrvatskoj, ovih se dana nakon više od četvrt stoljeća vratio u Srbiju i Crnu Goru sa svojom popularnom 'ciglicom' (vakumiranom jubilarnom kavom od 250 grama), te drugim asortimanom mljevene kave, instant cappuccinima i čajevima, čime, kaže Zoran Mabić, izvršni direktor prodaje u Francku, zaokružuje regionalnu priču.
U Adria regiji rastu mu tržišni udjeli, širi se i na srednju Europu kroz tvrtke u Beču i Bratislavi, uložio je više od 20 milijuna kuna u modernizaciju, uveo i 30 novih proizvoda… pa je gotovo prirodno osvajanje i drugih, još zahtjevnijih tržišta. "Prodrmali smo distributere pa u ovoj godini širimo izvoz i na skandinavska tržišta, a s posebnom ponudom naše jubilarne mljevene kave nedavno smo ušli i na police 150 Walmartovih trgovina u SAD-u. U Beču smo prisutni već u više od 350 trgovina. Nije nam primaran samo veliki i brzi rast prihoda, koji je na ovim tržištima pretežno vezan uz veliku zaduženost koja povećava rizike poslovanja i svaki loš potez se dvostruko naplati", poručuje Mabić.
20 milijuna
kuna Franck uložio u modernizaciju i uveo 30 inovativnih artikala
Franck grupa je lani rasla 8,5 posto, a prvi ovogodišnji kvartal upućuje i na dvoznamenkasti rast u 2017. "Franck danas sa svojim proizvodima u hrvatskoj trgovini nastupa u kategorijama koje zauzimaju ukupno 123 km polica. Izdvojio bih i iznimno detaljna mjerenja koja smo odradili, od potrošačkih preferencija do svih mjerljivih parametara kupaca u retailu i HoReCi, kao i svih naših procesa, što nam je donijelo trend rasta prihoda, a posebno tržišnih udjela, koji su, po prvi puta, rasli istodobno na svim primarnim tržištima i kanalima u RH, BiH i Sloveniji.
Naš je fokus i ulaganja u distribuciju i marketinške aktivnosti bio značajan i u Albaniji, Makedoniji i Kosovu gdje smo jedan od lidera u HoReCa kanalu, što želimo preslikati i u retail, tako da ove godine očekujemo dvoznamenkasti rast", smatra direktor u Francku. Osvrnuo se i na odnos države prema proizvođačima, napomenuvši kako je, primjerice, u Sloveniji PDV na kavu samo 9,5% i da posebnog poreza na kavu ta država nema, dok se u Hrvatskoj uz PDV od 25% obračunava i porez na kavu od 6 kuna po kilogramu. "Taj se porez plaća iako više od 85% udjela na tržištu imaju hrvatski proizvođači. Što mislite, zašto je tolika kategorija kave u Sloveniji ili zašto je Češka najveći potrošač piva po stanovniku? Zato jer je i država prepoznala značaj domaće proizvodnje i konzumacije, te minimalizirala porezna opterećenja na te kategorije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.od kad su povukli dionice s burze neću od njih ništa ni džaba.
Super! Sretno! Nije ovo prva hrvatska ksva u tom lancu trgovina…
Uključite se u raspravu