Trećina posjetitelja na velike koncerte u Hrvatskoj dolazi iz inozemstva

Autor: Darko Bičak , 13. ožujak 2017. u 22:01
Damir Vranić, regionalni direktor Eventima za Hrvatsku i Sloveniju, Foto: Tomislav Miletić / Pixsell

U Eventim sustavu se prodaju karte za više od 200.000 raznih događanja u Europi.

Eventim je najveća je ticketing tvrtka u Europi, a godišnje se kroz njihov sustav proda više od 140 milijuna ulaznica za koncerte, utakmice i druga događanja. Kakva je pozicija tvrtke u Hrvatskoj te s kojim izazovima se suočavaju, govori Damir Vranić, regionalni direktor Eventima za Hrvatsku i Sloveniju.    

Kakva je konkurencija na hrvatskom tržištu organizacije evenata i prodaje ulaznica na kojem Eventim djeluje te koja je pozicija Eventima?  
Eventim dio je CTS EVENTIM grupe koja je vodeća ticketing kompanija na području Europe s poslovanjem u 25 zemalja, a ujedno je i jedna od vodećih providera u "live entertainment" segmentu. Godišnje se kroz Eventim sustav cijele grupe izda više od 140 milijuna ulaznica za više od 200.000 događaja. Pored više od 20.000 prodajnih mjesta u Europi, Eventim distribuira ulaznice putem online platformi i pozivnih centara. Eventim je također tržišni lider na hrvatskom tržištu u segmentu, a u drugim segmentima kao što su sport, kazališta i klasična glazba svake godine povećavamo naš tržišni udio.  Na našem tržištu djeluje još nekoliko ticketing tvrtki no jedino Eventim pruža internacionalnu platformu za prodaju i distribuciju ulaznica što je jedna od naših najvećih prednosti. To znači da događaj pušten u prodaju putem Eventim sustava u Hrvatskoj može biti u prodaji kroz Eventim sustav i u ostalim zemljama u kojim djeluje Eventim grupa, kako putem online platformi tako i putem prodajnih mjesta. Ova pogodnost je vrlo bitna organizatorima događanja koji targetiraju ne samo hrvatsko tržište već i zemlje u okruženju i šire. Primjer tome su koncerti kao David Gilmour u pulskoj Areni, te Justin Bieber i Enrique Iglesias u zagrebačkoj Areni na kojima je bilo više od 35 posto posjetitelja iz drugih zemalja diljem svijeta. Eventim platforma je zasigurno najpouzdanija ticketing platforma na našim prostorima jer osigurava stabilnost sustava i u najintenzivnijim momentima kada jako veliki broj kupaca istovremeno pristupa sustavu s ciljem kupnje ulaznice. To je vidljivo iz primjera kada cijeli događaj u velikim arena dvoranama ili na stadionima bude rasprodan u manje od sat vremena, primjer spomenuti koncert Davida Gilmoura. Eventim ima najveću i najrazgranatiju mrežu prodajnim mjesta u Hrvatskoj što omogućava dostupnost ulaznica diljem zemlje, kako u većim tako i u manjim mjestima. S tako velikom dostupnošću i svim ostalim pratećim uslugama i pogodnostima omogućavamo organizatorima događanja da taj dio posla potpuno povjere Eventimu i fokusiraju se na druge elemente organizacije događaja.  

Već ste neko vrijeme prisutni na ovom tržištu, kakvi su trendovi po pitanju interesa posjetitelja za događanja koja vi pokrivate? 
Eventim posluje u Hrvatskoj više od 13 godina te pokriva sve segmente na tržištu, odnosno prodaje i distribuira ulaznice za sve tipove događaja, a najviše u "live" segmentu gdje su najzastupljeniji koncerti i priredbe za djecu i cijelu obitelj te u segmentu sporta gdje kontinuirano rastemo. Premda je Hrvatska malo tržište u globalnim razmjerima interes naše publike se bitno ne razlikuje od europskih trendova, a to je većinom potražnja za koncertima svjetski poznatih zvijezda, festivalima elektronske glazbe i velikim sportskim događanjima. Pored toga vidljiv je trend potražnje za priredbama za djecu i obitelj i mjuziklima te je shodno tome i u našoj ponudu sve više takvih događanja. U zadnjih nekoliko godina na našem tržištu raste potražnja, a time i ponuda domaće i regionalne scene. Prema našim pokazateljima od prošle dvije godine i početka ove godine možemo reći da tržište vrlo pozitivno reagira na ponuđeni sadržaj i traži još više velikih internacionalnih događanja, odnosno koncertnih i drugih spektakala.

Eventim je prisutan u čitavoj regiji? Gdje sve djelujete te da li se na pojedinim tržištima razlikuje preferencije publike? 
Jugoistočna Europa je Eventim podgrupacija u koju osim Eventima Hrvatska pripadaju i organizacije i prodajna mjesta u Sloveniji, Srbiji, BiH, Crnoj Gori, Mađarskoj, Slovačkoj, Bugarskoj i Rumunjskoj, a centralna podrška za cijelu ovu regiju je osigurana kroz Eventim u Austriji. Značajno je da je Eventim sustav u cijeloj toj regiji jedinstven te omogućava jednostavno i automatsko puštanje prodaje evenata kroz Eventim sustav u cijeloj regiji i Austriji. Premda su tržišta po preferencijama publike vrlo slična u svim tim zemljama ipak postoje određene specifičnosti kao što je platežna moć publike pa to utječe i na prosječnu cijenu ulaznice koja varira od zemlje do zemlje. Osim toga određene kulturološke i jezične specifičnosti utječu na preference prema izvođaču pa su tako primjerice u Rumunjskoj i Bugarskoj vrlo traženi talijanski izvođači što nije slučaj u tolikoj mjeri u Hrvatskoj. Nadalje, specifičnost publike u Sloveniji je velika zainteresiranost i spremnost na organizirani grupni odlazak na evente u susjedne zemlje.

Kakva vrsta evenata je najisplativija? 
Za ticketing je najbitnije da se event održi jer otkazani ili odgođeni event uzrokuje dodatne troškove za sve strane uključene u taj posao. Eventim prodaje i distribuira ulaznice u ime i za račun organizatora te u pravilu nismo uključeni u ostale aspekte organizacije eventa, osim u dijelu marketinga gdje u suradnji s organizatorima intenzivno radimo na promociji i marketingu gotovo svih evenata u našoj ponudi, a putem naših prodajno-promotivnih kanala kao što je web, društvene mreže i generalno digital marketing te promocija putem Event.vodič publikacije i na prodajnim mjestima.  Isplativost evenata za organizatore ovisi o jako puno parametara a prvenstveno o količini prodanih ulaznica za što je između ostaloga potreban vrlo pouzdan i kvalitetan ticketing partner, a Eventim upravo to i jest za naše partnere.

Zbog čega se ne održava više top događanja?
Kroz dugogodišnju suradnju s gotovo svim organizatorima na našem tržištu uvidjeli smo poteškoće s kojima se suočavaju organizatori. Djelovanje na malom tržištu s relativno slabom platežnom moći u odnosu na zapadnu Europu donosi određena financijska ograničenja i rizike bez obzira na to što infrastruktura potrebna za velika događanja u pravilu nije upitna u Hrvatskoj.

Kakva je situacija po pitanju sigurnosti ulaznica u vašem sustavu? Danas je čest slučaj da se falsificira i novac jer je i prosječna korisnička print oprema vrlo napredna, pa kakva je situacija s ulaznicama i kako to rješavate? 
U posljednje vrijeme bilježimo osjetan porast online kupljenih karata, pri tome mislim na ulaznice otisnute samostalno od kupca, tzv. print@home te mobilne ulaznice dostavljene na smartphone kupca. Svaku od ulaznicu valja provjeriti te ukoliko ju je nemoguće očitati nastojimo u najkraćem roku riješiti problem. Na to trošimo puno ljudskih i financijskih resursa.  Također, sve je veći sigurnosni izazovi na području online financijskih transakcija a mi nastojim održati našu uslugu na najvišoj razini sigurnosti. Sva prodajna mjesta u Eventim sustavu koriste naše papirnate obrasce koje naručujemo iz Njemačke, a koji sadržavaju višestruku zaštitu te je gotovo nemoguće falsificirati iste.  Zbog toga nismo primijetili da se pojavljuju ulaznice tiskane na krivotvorenim obrascima, a i tu je dodatna kontrola naših djelatnika.

Manje otkazivanja

Koji su vam najveći izazovi na hrvatskom tržištu?
Ispunjavamo uredno sve obaveze prema državi jer je naše poslovanje u potpunosti usklađeno s lokalnom regulativom.  Eventim posluje vrlo uređeno i transparentno te postoje vrlo stroga pravila koja vrijede za cijelu grupu. U novije vrijeme u našem segmentu poslovanja je tržište značajno napredovalo u profesionalnom pristupu poslu te podmirivanju obveza. U nazad nekoliko godina značajno je smanjen broj otkazanih evenata, a kod onih koji su bili otkazani iznos kupljenih ulaznica je vraćen kupcima.

Komentari (3)
Pogledajte sve


Na koncerte ne dolazi 30 % više stranaca,nego se otprilike 25 % karata , preprodaje s tržišta na tržište,
ovisno o tečajnim stanjima valuta , po kojima se kupuje .

ma ideeeeššš. oni koji hodaju po koncertima nemaju pametnijeg posla nego još špekuliraju na kursu. ti si se ubila za forex na 7 decimala.

Na koncerte ne dolazi 30 % više stranaca,nego se otprilike 25 % karata , preprodaje s tržišta na tržište,
ovisno o tečajnim stanjima valuta , po kojima se kupuje .

New Report

Close