Francuski kozmetički div L'Oreal potvrdio je prodaju The Body Shopa, trgovačkog lanca etičke kozmetike čime na neki način završava nekad ambiciozna priča o drugačijoj kozmetici. Najveća kozmetička kompanija na svijetu priopćila je kako još nije donijela odluku o budućnosti engleskog lanca kozmetičkih trgovina s više od 3000 trgovina u 66 država svijeta.
34 milijuna
funti iznosila je dobit Bodya Shopa prošle godine
Potonuće dobiti
Međutim, L'Oreal je "odlučio istražiti sve strateške opcije" kako bi "dao najbolje mogućnosti i punu sposobnost nastavka razvoja" Bodya Shopa, prenosi The Guardian. Potvrda L'Oreala nastavlja se na raniju vijest prema kojoj kompanija angažirala nekoliko investicijskih banaka kako bi istražili mogućnosti prodaje. Kako bi "opravdali" odluku o prodaji, Francuzi su prošlog tjedna objavili kako je Body Shopu dobit lani potonula 38 posto na malo manje od 34 milijuna funti. Prodaja je oslabila pet posto na 921 milijun funti. No, zabrinjavajuće je što je pad ubrzao u najvažnijem, četvrtom tromjesečju, oslabivši više od šest posto. Gledano po regijama, prodaja je dobro napredovala u Europi, ali je značajnije potonula u Saudijskoj Arabiji i Hong Kongu.
Šokirali simpatizere
Body Shopu sve veći problem predstavlja sve snažnija konkurencija u niši prirodne, odnosno etičke kozmetike gdje ga na domaćem tržištu "stišće" Lush i Neal's Yard, a iz inozemstva prijete Dr. Hauschka i Chantecaille. L'Oreal je kupio Body Shop 2006. godine za 652 milijuna funti, a vijest je tada šokirala simpatizere Body Shopa. No, Anita Roddick koja je Body Shop osnovala još 1976. tvrdila je kako će principi poslovanja Bodya Shopa biti zaštićeni, a i utjecat će na sam L'Oreal da u svom poslovanju usvoji više etičkih principa.
Anita Roddick je preminula samo godinu dana poslije L'Orealovog preuzimanja. Prošle godine Body Shop je pokušao oživjeti većinu svojih etičkih principa objavivši 14 ciljeva koje namjerava postići do 2020. godine. Među njima je da svi prirodni sastojci koji se koriste u njihovoj kozmetici budu održivo uzgojeni i poznate sljedivosti. Trenutno taj uvjet ispunjava samo polovica sastojaka. Također, 70 posto ambalaže ne smije biti proizvedeno od fosilnih goriva, nasuprot današnjih 30 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu