Suradnja Etihada s Lufthansom mogla bi imati utjecaj na nekoliko srpskih tvrtki jer su dvije kompanije zaključile i memorandum o razumijevanju u području održavanja, popravka i remonta letjelica Etihada i zračnih kompanija u kojima ima vlasničke udjele, kao i o mogućem udruživanja s kompanijom Etihad Airways Engeenering.
To bi moglo utjecati na Jat tehniku, državnu tvrtku, koja bi prema riječima Siniše Malog, beogradskog gradonačelnika, trebala biti privatizirana do kraja godine, piše Danas. Ako bi zrakoplove Air Serbije održavala Lufthansa to bi pogodilo poslovanje Jat tehnike koja je 2016. godine na domaćem tržištu ostvarila 35% prihoda. Ipak, stručna javnost vjeruje da bi Jat tehniku mogao kupiti upravo Etihad, o čemu je krajem prošle godine govorio James Hogan, bivši direktor Etihada. Tako bi se Jat tehnika vratila u okrilje velikog prijevoznika, što bi tvrtki zajamčilo posao i modernizaciju.
Jat tehnika ima veliki broj inozemnih klijenata poput Nordstara, Nordavie, ASL Airilens Irelanda, Swiftaira, Corendon Dutch Airlinesa, Chromalloya, Montenegro Airlinesa i drugih, Donedavno se kao kupac Jat tehnike spominjao arapski fond Mubadala, preko švicarske tvrtke SR Technics services (SRT), u kojoj je imao većinski udjel. SRT je prošle godine otvorio ured u Beogradu s planom da do 2018. zaposli 300 osoba. U međuvremenu, Mubadala je prodala većinski paket u SRT-u kineskoj kompaniji HNA Aviation, tako da postoji mogućnost da će Kinezi biti zainteresirani za Jat tehniku, koja je prošle godine ostvarila dobit prije poreza od 50 milijuna dinara.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu