Najveći domaći klaster malih poljoprivrednih proizvođača, GoGreen, koji okuplja više od 700 OPG-ova i inih tvrtki, pri kraju je testiranja prvog hrvatskog poljoprivrednog B2B marketplacea CRONE-a.
Virtualno mjesto na kojem se mogu pronaći proizvodi članica GoGreena, kao i sve informacije o proizvođačima, već je u kontaktu s kinesko-bugarskim Centrom za promociju poljoprivredne suradnje APAC-om preko kojeg hrvatske proizvođače kani povezati s trgovcima poput Alibabe. Alan Slapar, voditelj razvoja GoGreena i osnivač CRONE-a kaže da hrvatski B2B marketplace planiraju pustiti u rad sredinom veljače. Navodi da su u razgovorima s Bugarima o korištenju CRONE-a za jačanje hrvatskog izvoza. "Alibaba i drugi kineski trgovci surađuju s Bugarskom kroz APAC organizaciju i koordinaciju 16 država iz istočne Europe, a sve s ciljem da kvalitetne proizvode iz regije plasiraju na kineska i ina tržišta.
Alibaba je k tome samo jedan od potencijalnih partnera u Kini, jer ima lokalnog konkurenta koji mu je u poljoprivrednom segmentu ljuti rival", kaže Slapar. Ističe da potencijalni prvi posao s Kinezima vidi u izvozu suhih smokava i džema od smokava. "Tu možemo ići s limitiranim serijama proizvoda premium kvalitete", kaže Slapar. Priču o mogućnostima izvoza u Kinu aktualizirao je interes Alibabe za ulaganja u zadarsku po-slovnu zonu Crno te interes koji su u suradnji s Kinezima, što pronašli, što traže, MSAN grupa i Agrokor.
Iz izvora bliskih Ministarstvu poljoprivrede doznajemo da Kinezi pokazuju interes za uvozom hrane iz Hrvatske i to pogotovo kroz uhodane kanale poput APAC-a. Alan Slapar kaže da je cilj CRONE-a srušiti barijere koje mali hrvatski poljoprivredni startupi imaju pri izlasku na strana tržišta kao i prema domaćoj veleprodaji u HoReCa kanalima. "Korištenje CRONE-a bit će besplatno, jer u GoGreenu vjerujemo da podizanjem transparentosti u sustavu proizvodnje hrane u Hrvatskoj najviše pomažemo kvalitetnim domaćim proizvođačima", naglašava Slapar.
Dodaje da će hrvatski proizvođači s CRONE-om dobiti moćan alat. "Nudimo im informacije kako točno označiti proizvode, kako ih deklarirati, koje analize obaviti čime bi stvorili ispravan tržišni proizvod i omogućili plasman na police trgovačkih lanaca", kaže Slapar. Cijena ulaska u CRONE ipak postoji. Svaki proizvođač bit će prikazan sa svim relevantnim podacima, uključujući financijske rezultate, provjere kvalitete te odnose proizvodnih kapaciteta i isporučene proizvodnje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu