Bogati Kinezi opet troše na nakit, satove i skupa pića

Autor: Tomislav Pili , 30. siječanj 2017. u 14:02
Globalna prodaja luksuza lani je rasla šest posto/FOTOLIA

Optimizam među Kineze se vratio zbog oporavka cijena dionica nakon kraha tržišta u 2015. godini te rasta cijena nekretnina za četvrtinu.

Oporavak od burzovnog sloma prije godinu i pol te rast cijena nekretnina opet je povećao apetit Kineza prema luksuznoj robi, sugeriraju izvješća najvećih europskih proizvođača.

U svom izvješću vodeći svjetski proizvođač luksuzne robe, Loius Vuitton Möet Hennessy (LVMH) naglasio je "bolji zamah prodaje" njegovih skupocjenih konjaka nakon teške 2015. godine. Naime, u trećem tromjesečju prodaja konjaka porasla je u Kini za devet posto. Inače, LVMH je izvijestio o rekordnim prihodima od 37,6 milijardi eura te dobiti od 3,98 milijardi eura. Izvršni direktor Hugo Bossa, Mark Langer, istaknuo je kako je u Kini u drugom polugodištu bio vidljiv preokret trenda. Britanski Burberry naveo je kako je njegov povratak širenju na azijskom tržištu motiviran i rastom prodaje u Kini koji je bliži 10 posto. Analitičari pojašnjavaju kako se optimizam bogatih Kineza vratio nakon oporavka od kraha tamošnjeg tržišta dionica na kojem se tijekom 2015. gotovo prepolovila vrijednost dionica.

Osim toga, cijene nekretnina u najvećim kineskim gradovima tijekom prošle godine povećane su za gotovo četvrtinu što je bitan podatak s obzirom da većina Kineza svoju imovinu drži u nekretninama. Zaziranju od luksuza obol je dala i vladina antikorupcijska kampanja koja s usporavanjem broja istraga gubi na snazi, pa se opet vratilo darivanje poslovnih partnera. Sve je to rezultiralo procjenom Erwana Rambourga, analitičara banke HSBC, da je globalna potražnja za luksuznom robom lani povećana za šest posto, ponajviše zbog rasta potražnje kineskih kupaca. Inače, Kinezi su najveći kupci te vrste robe na svijetu.

Statistički podaci govore da Kinezi sudjeluju s trećinom udjela u potražnji za luksuzom, gledano po nacionalnoj raspodjeli. No, Kina sudjeluje sa svega sedam posto u globalnoj prodaji što znači da Kinezi glavninu luksuzne robe kupuju u inozemstvu. Prijašnjih godina čak 80 posto luksuzne robe Kinezi su kupili u inozemstvu, ponajviše u Hong Kongu. No, prošle je godine počela rasti prodaja na domaćem tržištu zbog ukidanja carina na neke luksuzne proizvode, pa Hong Kong u prvih sedam mjeseci 2016. bilježi pad prometa nakita i satova za 22 posto. Švicarska federacija urara objavila je kako je izvoz satova prošle godine smanjen 10 posto, a isporuke u Hong Kong manje su za 25 posto dok je prodaja u Kini rasla devet posto.
 

Komentirajte prvi

New Report

Close