Rezultati istraživanja za što Hrvati koriste svoje televizijske prijemnike, kojeg su u prosincu prošle godine provele agencije AGB Nielsen i Ipsos, pokazuju da među 98 posto domaćih gledatelja još dominiraju tradicionalne navike.
Naime, iako su im na raspolaganju mogućnosti poput slušanja radiopostaja, pregledavanja YouTubea ili gledanja sadržaja s odgodom, i dalje su najvjerniji gledanju zemaljskih i kabelskih programa, na što odlazi i do četiri i pol sata dnevno. Na gledanje sadržaja s vremenskom odgodom od ukupnog vremena provedenog pred TV prijemnikom odlazi tek 0,44 posto, a na ostale načine oko 1,23 posto. Medijski stručnjaci vjeruju da je riječ u trendu čija će popularnost rasti u budućnosti jer je se radi o tržištu u nastajanju, stoji u priopćenju AGB Nielsena.
Gledanje sadržaja s odgodom sve je popularnije u zapadnim zemljama, jer korisnik sadržaju pristupa kada mu to najviše odgovara. Usporedbe radi, u Sloveniji gledanje TV programa s vremenskim odmakom čini 8 do 10 posto ovisno o ciljnoj skupini, Velikoj Britaniji 12 posto, a u Sjedinjenim Američkim Državama i Irskoj 10 posto ukupne gledanosti televizije.
U Hrvatskoj telekom provideri, smatra AGB Nielsen, svakako imaju veliki potencijal za razvoj usluga s intuitivnim sučeljima kako bi se dodatno približili gledateljima televizijskih kanala, ali su za veću popularnost nužna dva preduvjeta – odluka televizijskih kanala da dozvole gledanje svojih sadržaja s vremenskom odgodom te pojednostavljenje usluge odgođenog gledanja od strane telekom operatera.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu