Zimski uvjeti praćeni snijegom, vjetrom i niskim temperaturama većini građana izazivaju neugodnosti, no cestovnim prijevoznicima sve to uvelike otežava poslovanje i povećava troškove.
Autocesta iz Zagreba prema Rijeci i Splitu je tijekom zimskog razdoblja više zatvorena za tegljače i autobuse nego što je u potpunosti otvorena i bez ograničenja. Dragutin Kranjčec, predsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika i vlasnik prijevozničke tvrtke TTI iz Varaždinskih Toplica, ističe da je situacija neizdrživa, a da glavnu krivnju snose nadležni u Hrvatskim cestama i autocestama.
"Vozim kamion od 1975. i desetljećima smo imali samo staru cestu prema moru sa skromnom mehanizacijom za njezino održavanje, no nikada nije bilo toliko ograničenja u prometu koliko danas s autocestom i brojnom modernom mehanizacijom. Najlakše je zatvoriti cestu i autocestu na tri dana za kamione i ne raditi ništa te čekati da se snijeg otopi, a plaća im sjedne svejedno. Zaista ne znam o čemu ti ljudi razmišljaju, ali nama je situacija neizdrživa.
Zbog čega plaćamo cestarine i naknade ako se po autocesti možemo voziti tu i tamo, a i kada se vozimo, onda je to brzinom 30 kilometara na sat? U Rusiji ima i metar snijega, a ceste im nikada nisu zatvorene tri dana", ogorčen je Kranjčec situacijom u kojoj su se našli prijevoznici. Smatra da se nešto može promijeniti samo prosvjedima i blokadama jer nitko nema sluha za konstruktivni razgovor.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu