Nokia se vraća, sa svojim mobitelima, već u prvoj polovini iduće godine. Vijest koja će razgaliti sve koji su barem jednom imali ikoji od modela finskoga proizvođača, svojevremeno i dugo i glavnog u svijetu mobitela, objavljena je u četvrtak navečer i potvrđena dan kasnije iz Helsinkija, od same finske kompanije i njenoga tajvanskog partnera HMD Global.
Još se ne zna kakvih će novi model biti svojstava i tehničkih detalja, osim da će ga pogoniti operativni sustav Android, prisutan danas u više od 1,2 milijarde, tj. 80 posto pametnih mobilnih uređaja u svijetu, te da će ga sklapati tajvanski FoxConn, najveći svjetski ugovorni izrađivač mobitela. Finci ne ulaze sami u ovu poslovnu avanturu, već s HMD-om, koji je s tajvanskim FIH Mobileom iz grupacije FoxConn od Microsofta lani za 'siću' od 350 milijuna dolara kupio mobitelski sektor.
Kome se posrećilo
Kad je Nokia shvatila da joj inovacije sa smartphoneom i tvrdoglavo inzistiranje na vlastitom sustavu Symbian ne idu ukorak s tržišnim trendovima i potrebama potrošača, što se odrazilo i na posrnulu prodaju, 2014. je svoju diviziju proizvodnje mobitela, perjanicu biznisa, prodala Microsoftu za 7,2 milijardi dolara. Obje su kompanije mislile da će od tog imati "vajde" – Microsoft je brendirao mobitele imenom Lumia i nudio ih sa svojim sustavom Windows Phone, a Nokiji je financijska injekcija trebala za oporavak i nastavak ulaganja u proizvodnju opreme za mobilne mreže.
Njima se posrećilo, Amerikancima baš i nije pa su se Lumije riješili (pro)davši je HMD-u. Kako uskoro prestaje valjati odredba iz ugovora Nokia-Microsoft koja je Fincima branila da se vrate tržištu mobitela, a u međuvremenu se zbila i promjena vlasništva, HMD sad ima slobodne ruke krenuti s proizvodnjom mobitela Nokia. Prema ugovoru, brendom se može služiti idućih deset godina, s obvezom da Nokiji plaća korištenje. HMD Global vodi provjereni Nokijin kadar, štoviše veteran tvrtke iz Espooa Arto Nummela, koji je odmah kazao da je spreman na boj s dominantnim igračima Appleom i Samsungom, ali i desecima drugih, koji grizu svoj komad tržišne pite.
"Potrošači danas možda nose pametne telefone raznih proizvođača, no jesu li zbilja zaljubljeni i jesu li odani tim brendovima?", kao da se više retorički pita Nummela. Njegov brend živio je neovisno o napuštanju segmenta smartphoneova – kao jeftiniji, "entry" uređaj iz kategorije "feature" telefona tražen je diljem Azije, pogotovo u Indiji, a Reuters ističe da ih se kupuje i na istoku Europe, premda nam je u to teško povjerovati. Cijena im je oko 20 dolara, dok je cijena prosječnoga smartphonea od 10 do 30 puta viša… "Barijere za ulazak novog Androida na tržište su niske, a ono što ima HMD je brend Nokia i menadžersko iskustvo pa će uspjeh proizaći iz tih dvaju parametra", kažu analitičari mobitelskog tržišta.
Visoke ambicije
Nummeli ne nedostaje ambicija te tvrdi da "žele biti jedan od glavnih i konkurentnih sudionika biznisa pametnih telefona", dok predsjednik uprave HMD-a Florian Seiche, Nijemac sa stažem u Siemensu, Orangeu i HTC-u, dodaje kako "ne kane dugoročno preskočiti nijedno tržište". "HMD je već otvorio urede u 40-ak zemalja svijeta i želimo se ozbiljno baviti pametnim telefonima, nemojte misliti da nema prostora za razvoj", smatra Seiche. Možda to vrijedi za mobitele, no s pametnim je satovima druga pjesma – Motorola, također jedan od mobitelskih divova, objavila je da odustaje od razvoja svojih smartwatcheva, novi model Moto 360 neće izaći uskoro, lansiranje je odgođeno na neodređeno. Ranije su već Huawei i LG odustali od svojih novih pametnih satova, dok slabo ide i Appleovu Watchu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu