Iako postoji interes za dizajnerske proizvode i u Hrvatskoj, slaba kupovna moć ipak većinu građana tjera da odjeću kupuju u konfekcijskim trgovinama i na rasprodajama.
Zbog toga je mlada zagrebačka dizajnerica i direktorica modne tvrtke LP Design, Petra Lasić, energiju usmjerila, prije svega, na zapadnoeuropsko tržište, posebno nakon ukidanja granica. "Iako 80 posto svoje proizvodnje plasiram na domaće tržište, Austrija mi je sve važnija. Uglavnom se radi o specijaliziranim dizajnerskim sajmovima u Beču koji imaju prodajni karakter, a održavaju se uglavnom po dva puta godišnje. Najznačajniji su Feschmarkt, Modepalast, Designmarkt Edelstoff, Blickfang, Schone Bescherung itd.", kaže P. Lasić.
Specijalizirani sajmovi
Dodaje da joj je puno jednostavnije poslovati s Austrijancima, i zapadnoeuropskim kupcima općenito, jer oni bolje razumiju kvalitetu. "U Austriji nikada ne trebam objašnjavati zašto je moja majica, haljina ili torba skuplja od one u klasičnoj trgovini jer svi razumiju, bilo da se radi o kupcima u maloprodaji ili veletrgovcima, da dizajn i viša kvaliteta materijala koštaju. Uz to, u Beču postoji široki krug kupaca koji, djelomično zbog vlastitog stila, a dijelom i zbog svijesti o potrebi da pomognu mladim dizajnerima, masovno kupuju takve dizajnerske proizvode", pojašnjava zagrebačka dizajnerica. Osim na sajmovima, u Beču je stalno prisutna preko, za sada jedne, trgovine koja prodaje specijaliziranu dizajnersku odjeću i modne dodatke.
Glavni kanal prodaje u Hrvatskoj joj je mreža tzv. Concept dućana koji se nalaze u većim gradovima, a tijekom turističke sezone i u jadranskim odredištima. U njima se ne nudi samo odjeća i moda nego i ostale stvari koje imaju duh nečeg autentičnog, u konkretnom slučaju nečeg hrvatskog. Proizvodi LP Designa se mogu naći u 10-ak takvih trgovina u Hrvatskoj. Značajan kanal prodaje, koji bi u narednom razdoblju trebao biti još jači, su i društvene mreže te web stranica. Petra Lasić se dizajnom komercijalno počela baviti još na studiju na Tekstilno-tehnološkom fakultetu. "U početku mi je bila želja da se bavim modom u nekoj velikoj tekstilnoj tvrtki. Ali kako je taj sektor u Hrvatskoj uglavnom propao, davno sam shvatila da se moram dodatno usavršavati.
Prijateljice kao manekenke
Tada sam ušla u dizajn, a čak sam upisala i tečajeve krojenja i šivanja kako bi bolje razumjela čitavi proces, prisjeća se P. Lasić koja je diplomirala 2013. Njezin prvi izlazak na tržište bio je 2008. kada je sudjelovala u projektu "Lepoglavska čipka na modnoj odjeći", a prvi modeli koji su nosili njezinu kolekciju bile su prijateljice. Od tada je redovna sudionica, a uglavnom i finalistica, svih značajnijih modnih događanja u Hrvatskoj i regiji: Modni ormar, Izložba hrvatskog dizajna 0910, Fashion.hr, Dan D, a u projektu LIFT by Perwoll bila je finalistica tri godine za redom. Većinu svojih projekta je odrađivala preko autorskih ugovora, a kada je obim posla postao veći prije nešto više od godinu dana registrira je tvrtku. Trenutno je u potrazi za krojačicama koje bi proširile njezin tim kojeg za sada čini samo ona, uz uskakanje obitelji i prijatelja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu