Zbog niza okolnosti, od geopolitičke situacije do olakšanog pristupa izvorima financiranja, Hrvatska je trenutno u sve snažnijem fokusu investitora, ne samo iz Europe, već sve više s Bliskog i Dalekog istoka.
Potražnja je trenutno međutim znatno veća od ponude, u Hrvatskoj je još uvijek malo dobrih projekata, i zato se oni dobri mogu prodati bolje nego ikad, jedna je od poruka sudionika drugog dana sajma Rexpo posvećenog turističkoj industriji. Sajam je okupio predstavnike investitora, svjetskih hotelskih brendova te konzultante koji djeluju na globalnom tržištu. Kad je u pitanju hotelski biznis, ulagače zanimaju u prvom redu gradovi, Zagreb i Split, Jadran nešto manje zbog sezonalnosti i još uvijek kompliciranih procedura u mnogim destinacijama, uz iznimku otoka kojima pak fali infrastruktura.
"Samo na ovom sajmu prišlo mi je nekoliko investitora koji su spremni uložiti u uhodane hotele s pet zvjezdica, ali nemamo i što ponuditi iz rukava, jer još uvijek nemamo dovoljno dobrih projekata", istaknula je Vedrana Likan iz Colliersa, upozorivši i kako aktualna strategija turizma ne nudi odgovor u kojem će se smjeru kretati hotelski razvoj. O tome hoće li se realizirati investicijski tsunami, kako ga neki nazivaju, ovisi hoće li se gospodarski rast u Hrvatskoj pokazati održivim, uključujući i turizam, ili je on rastao zato što je drugima loše, naglašava Darren Blanchard iz grupacije Carlson Rezidor, u čijem sastavu su Radisson hoteli u Hrvatskoj. Podsjeća da je upravo zbog te održivosti na veliki interes ulagača u zadnje vrijeme naišao Bukurešt. Tarik Bilalbegović iz konzultantske kuće Ascendent Project Finance istakuo je Crnu Goru kao primjer države koja požuruje investitore.
"U Crnu Goru Ryanair leti svakodnevno, Hrvatska se još muči s letovima. Crna Gora radi sjajan PR za cijeli Jadran, zbog čega će Hrvatska imati koristi", kaže Bilalbegović. Uz investitore, tržište intenzivno češljaju globalni hotelski brendovi, uključujući i Marriott, Hyatt koji su već ušli u neke projekte, dok Accor još traži, a šuška se da pregovaraju s Maistrom za Zagreb. Hyattov direktor razvoja Takuya Aoyama ističe kako hrvatski investitori i dalje misle da sve znaju, i zbog toga ne žele platiti ulazak brenda, koji nosi globalnu prepoznatljivost, promet i cijene. "Zagreb treba jedan jako dobar hotel, poput Park Hyatt hotela, i tražimo takav projekt", otkriva Aoyama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu