Sasvim suprotno od onoga što piše u preambuli novog Zakona o posebnom porezu na motorna vozila, koji se u sklopu velike porezne reforme donosi u paketu s 15 ostalih zakona da se pri oporezivanju uvažava socijalni kriterij i ostvaruje načelo pravednosti, djeluju promjene visina trošarina kojim će poskupjeti najpovoljniji automobili koje si najveći dio građana možda i može priuštiti.
Primjerice, trošarina na najjeftiniji novi automobil na našem tržištu Daciju Sandero s 1,2-litrenim benzinskim motorom sa 75 KS koji ispušta 130 g/km CO2 poskupljuje za 8350,27 kuna, piše Večernji list. S dosadašnjih 3873 kuna porast će na 12.223,27 kuna, odnosno čak 215%, pa će sam automobil poskupjeti s 59.200 na 67.550,27 kuna.
Istodobno, trošarina na velike zagađivače poput sportskog karavana Audija RS6 s 4-litrenim turbobenzincem i 560 KS koji ispušta 223 g/km CO2 s dosadašnjih 324.240 kuna pojeftinjuje na 230.266 kuna, odnosno za 29%.
Istina, novim se formulama izračuna trošarina favoriziraju ekološki prihvatljiviji automobili koji ispuštaju manje ugljikova dioksida u atmosferu, ali to je isto samo deklarativno jer, kako vidimo iz ispusta CO2 ova dva automobila, BMW je dvostruko veći zagađivač od Dacije. Takvih je primjera mnogo, a može se reći da većina automobila, pa i onih ekoloških s manje od 100 g/km CO2, prema novim trošarinama poskupljuje.
Takve će trošarine teško povećati prodaju novih automobila te povećati prihod države od trošarina na aute od kojih je u prvih devet mjeseci ubrano 740,865.122 kuna.
Cijeli članak pročitajte ovdje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu