Nakon objave strategije „MOL Group 2030 – Enter Tomorrow“, MOL je sada objavio financijske i operativne ciljeve za idućih pet godina.
"Otporni integrirani poslovni model MOL Grupe i dalje će osiguravati stabilnu i snažnu profitabilnost kroz sljedećih 10 do 15 godina. Značajno generiranje slobodnog novčanog toka iz osnovnog poslovanja u potpunosti će pokriti izdatke za strateške projekte i manje operacije preuzimanja MOL Grupe do 2030. godine", navodi se u priopćenju.
MOL je u kontekstu implementacije nove dugoročne strategije za strateška ulaganja u razdoblju od 2017. do 2021. godine izdvojio najmanje 2 milijarde dolara. Taj je iznos viši od očekivanih godišnjih organskih kapitalnih troškova od 1,0-1,1 milijardi dolara, navodi se.
U rafinerijskom poslovanju MOL će se nastaviti fokusirati na poboljšanja učinkovitosti i implementaciju inicijativa programa Next Downstream (2015. – 2017.), koji bi trebao donijeti poboljšanje EBITDA od 500 milijuna dolara.
U sklopu dugoročne strategije MOL planira postupno povećanje udjela vrijednih proizvoda izvan segmenta motornih goriva iznad 50 posto do 2030., koji trenutno iznosi manje od 30 posto.
U mađarskoj kompaniji će također povećati udio na tržištu UNP-a. MOL planira uložiti 80-130 milijuna dolara u rafinerije u Mađarskoj i Slovačkoj s ciljem povećanja fleksibilnosti proizvodnje propilena i maziva.
Za razvoj svog petrokemijskog poslovanja do 2021. godine MOL je izdvojio 1,9 milijardi dolara. Kroz idućih pet godina fokus će biti na poboljšanju prinosa od propilena i ulaganju u atraktivne derivate propilena.
Kako bi omogućila daljnju diversifikaciju u lancu vrijednosti propilena, MOL Grupa uložit će više od 500 milijuna dolara u pogone za parno krekiranje u Mađarskoj i Slovačkoj.
Investirat će i u poliole na bazi propilen-oksida, proizvod visoke vrijednosti koji se koristi u automobilskoj industriji, ambalaži i proizvodnji namještaja, a dodatna ulaganja planiraju se i za moguće uvođenje još jednog proizvoda.
MOL namjerava dodatno razviti svoju mrežu benzinskih stanica koja je već vodeća u regiji srednje i istočne Europe te će i dalje tražiti prilike za preuzimanja unutar područja koje je u dosegu Molovih rafinerija, izvan tri ključna tržišta (mađarskog, slovačkog i hrvatskog).
Očekuje se da će udio potrošačke robe i usluga u EBITDA do 2021. dosegnuti 450-500 milijuna dolara, odnosno više od 20 posto EBITDA Grupe, uz daljnji rast do 2030., kaže se u priopćenju.
MOL namjerava utrošiti i više od 2 milijarde dolara na organske kapitalne investicije u razdoblju od 2017. do 2021., uz pažljivu kontrolu svih troškova.
Približno 35 posto izdvojit će se za istraživanje s fokusom na regiju SIE, Pakistan i Norvešku, a 45 posto za razvojne projekte u SIE, Velikoj Britaniji, Pakistanu, Kazahstanu te polju Baitugan u Rusiji.
"Oslanjajući se na snažno generiranje toka novca našeg integriranog poslovnog modela i zdravu bilancu, izdvojit ćemo znatna sredstva za strateške investicije kako bismo dodatno diversificirali naše poslovanje te povećali prisutnost u područjima koja ne ovise o potražnji za motornim gorivima. Kao rezultat naše industrijske preobrazbe, strateški projekti u petrokemijskoj industriji u prvoj bi fazi trebali donijeti 250-300 milijuna dolara EBITDA godišnje, dok bi udio usluga kupcima do 2021. trebao dosegnuti 20 posto ukupne EBITDA. Istovremeno će naš snažni tok novca osigurati zadržavanje trenda povećanja dividendi za naše dioničare", istaknuo je predsjednik Uprave i glavni izvršni direktor MOL Grupe Zsolt Hernadi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu