Osječka softverska tvrtka Gauss development s uredima u San Franciscu, Zürichu i Veroni, iza koje stoji više od 350 završenih projekata u devet zemalja i rast prihoda u posljednje četiri godine od gotovo osam i pol puta na 5,3 milijuna kuna, najbržerastuća je tehnološka tvrtka iz Hrvatske prema istraživanju Deloittea. Uz Gauss, među 50 najbržerastućih tehnoloških tvrtki srednje Europe još su dvije softverske tvrtke iz Hrvatske, Axilis i Serengeti.
Na popisu je i jedna digitalna marketinška agencija, zadarski Telum. No, najveće je iznenađenje što su se prvi put na Deloitteovu popisu pojavila dva domaća proizvođača hardvera, koji su ujedno po veličini srednje velike tvrtke s prihodima u rangu od pet do deset milijuna eura.
Nova generacija
Zlatko Bazianec, partner u Deloitteovu odjelu za poslovno savjetovanje, kaže da su se prosječne stope rasta tvrtki s popisa u posljednje dvije godine udvostručile. "Dokaz u prilog poticajnom poslovnom okružju u srednjoj Europi unazad dvanaest mjeseci je prosječna stopa rasta prihoda od 1057% zabilježena u posljednjem trogodišnjem razdoblju i kako je riječ o gotovo dvostruko većem postotku u odnosu na 2015., to ukazuje na cijelu novu generaciju dinamičnih mladih tvrtki koje se uspješno othrvavaju izazovima i nadopunjuju etablirani omjer snaga", kaže Bazianec.
Bazianec
Ubrzanje rasta upućuje na posve novu generaciju tvrtki.
I dok iz Rimac Automobila, koji su se prvi put, umjesto atraktivnim proizvodom, pohvalili poslovnim rezultatima nisu bili razgovorljivi, podaci Poslovne Hrvatske pokazuju da je ta tvrtka u četiri godine od 3,7 milijuna kuna prihoda skočila na 31,3 milijuna kuna. Cijelo to vrijeme Rimac je poslovao pozitivno. Lani mu je neto dobit bila rekordnih 1,75 milijuna kuna, a broj zaposlenih, prema istom izvoru, popeo se na 80 radnika.
Uvertira širenju
Mario Kralj, osnivač i direktor najveće hrvatske tehnološke tvrtke na ovogodišnjem Deloitteovu popisu, Hangara 18, koji je u četiri godine skočio sa 11,7 na 73,8 milijuna kuna prihoda i neto dobit od 4,2 milijuna kuna, kaže da im je u rastu odlučujuće bilo to što su se fokusirali i bili odlučni da unaprijede domaćeg proizvođača pametnih mobitela i sa svojim brendom NOA-om otvore vrata velikih kupaca i telekoma. "Cilj i glavni smjer NOA pametnih mobitela za ovu i iduću godinu uspješno je zaokruživanje ciklusa širenja na tržišta zemalja regije te u 2017. i 2018. širenje na tržišta srednje i zapadne Europe", kaže Kralj.
U najbržerastućem Gaussu, koji su osnovali Ivan Lozančić i Dragan Ibriks Golub, kažu da su u četiri godine narasli na 75 zaposlenih. Tvrtka razvija web i mobilna rješenja, a najveći rast počela je ostvarivati nakon što je sklopila suradnju s nekoliko većih stranih kompanija. "Danas imamo klijente iz Njemačke, Švicarske, Velike Britanije, Slovenije i drugih zemalja, koji dolaze iz prodaje i distribucije, business intelligencea, turizma, medicine i farmacije, obrazovanja, modne industrije te medija i oglašavanja", kaže Sanja Radić iz Gaussa.
Snažni u uslugama
Bruno Kovačić, osnivač i direktor Axilisa, kaže da i dalje snažno rastu te da su u posljednjih mjesec dana zaposlili pet stručnjaka. "Kako je Hrvatska mala i mnogo Axilisovih klijenata nema iskustva u poslovanju s našom zemljom, ovakvo priznanje pomaže pri ostvarivanju inicijalnog povjerenja", kaže Kovačić. Goran Kalanj, direktor Serengetija, koji nudi outsourcing cjelokupnog R&D-a, kaže da su ponosni na svoj plasman te što imaju korisnike kao što su Daimler, Swissphone, Knapp i I-New. Mario Ivić, direktor tvrtke Teluma iz Zadra, koja je u četiri godine skočila sa 458,2 tisuće na 3,2 milijuna kuna prihoda, i koja je radila online kampanje za hrvatski startup Salespod, kaže da im je baza u uslugama performance agencije. "Zadovoljni smo sa plasmanom i pomoći će nam pokazati da je naš pristup online oglašavanju učinkovit po rast naših klijenata", zaključuje Ivić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu