Spajanjem do 40 posto tržišta struje

Autor: Poslovni dnevnik , 13. listopad 2016. u 22:00
Gen-I ima najveći udjel u prodaji struje poslovnim korisnicima

Integriraju se Gen-I i Elektra energija.

Uskoro će slovensko tržište električne energije dobiti najvećeg trgovca koji će držati oko 40 posto udjela. Proces spajanja kompanija GEN-I i Elektra energija, tvrtke kćeri Elektra Ljubljane, u završnoj je fazi, piše Delo "Čekamo potvrdu Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AVK) i konačno odobrenja NO-a Elektro Ljubljane", rečeno je za agenciju STA iz Gen-I-a, uz objašnjenje da se te odluke očekuju do kraja listopada.

Gen-I će spajanjem postati jedini vlasnik tvrtke Elektra energija, što će se provesti zamjenom dionica. Elektra Ljubljana će steći 25 posto udjela u tvrtki Gen-EL, koja će kroz kupovinu udjela u vlasništvu Petrolove tvrtke IG energetski sistemi (Iges) postati 50-postotni vlasnik kompanije Gen-I. Elektra Ljubljana će na taj način posredno postali vlasnik 12,5 posto udjela Gen-I-a.  Gen-I je trenutno u vlasništvu tvrtki Gen energija i Iges, koja je u lipnju potpisala sporazum o prodaji 50 posto udjela u Gen-I-u. Udjel vrijedan 45,1 milijuna eura kupio je Gen-EL, kojem pripadaju Gen Energija i Gen-I. GEN-I i Elektra energija su na početku procesa integracije potvrdile da se kupcima ništa neće promijeniti.

"Jedina promjena koja će se osjetiti zbog procesa spajanja klijenata Gen-I-a i Elektra energije značit će poboljšanje. Nakon završetka spajanja svim kupcima ponudit ćemo inovativne proizvode i usluge te značajno poboljšano korisničko iskustvo", rečeno je iz Gen-I-a. Gen-I je prošle godine imao najveći udjel na slovenskom tržištu električne energije za poslovne korisnike, 22,2 posto (godinu ranije 25,3 posto). S druge strane, Elektra energija najveći je opskrbljivač kućanstava električnom energijom, udio je prošle godine iznosio 21,8 posto (godinu ranije 24,7 posto). Elektra energija je prošle godine kontrolirala 16 posto tržišta električne energije u segmentu poslovnih korisnika (udio u odnosu na prethodnu godinu nije promijenjen), te je bila rangirana odmah nakon Gen-I-a, koji je s udjelom od 19,6 posto slijedio Elektra energiju u prodaji struje kućanstvima. Gen-I je time prošle godine povećao svoj tržišni udio u tom segmentu tržišta u odnosu na 2014. za 3,4 posto. 

Komentirajte prvi

New Report

Close