Hedonisti, lovci na bogatstvo i konformisti tri su profila kroz koje je moguće opisati sve korisnike interneta u Hrvatskoj, objavio je Ekonomski institut u Zagrebu u radnom materijalu "Tko su korisnici interneta u Hrvatskoj?".
Anketirali su 2060 korisnika interneta. Hedonisti su najbrojnija skupina internetskih korisnika u Hrvatskoj. Čine je osobe orijentirane na sebe i vlastite ciljeve. Dijele mnogo osobina s lovcima na bogatstvo, ali više se zalažu za univerzalne vrijednosti poput socijalne pravednosti, jednakosti i zaštite okoliša. Uglavnom su mlađi od 40 godina, u 53% slučajeva imaju srednjoškolsko obrazovanje.
U ovoj je skupini nešto više žena nego muškaraca.Drugu skupinu, lovce na bogatstvo, čine pojedinci orijentirani na stjecanje bogatstva, uspjeha, autoriteta i društvene moći. Oni ne drže do skromnosti, poslušnosti, benevolentnog pomaganja drugima, jednakosti i socijalne pravde. Mahom su posrijedi muškarci, mlađe i bolje obrazovane osobe s više od 10.000 kn mjesečnih prihoda. Ne pokazuju interes za prirodu, umjetnost i zaštitu okoliša.
Treću po veličini, ali neznatno manju od prethodne dvije, čine konformisti. Oni cijene sigurnost, tradiciju i dobrohotnost, ali i, kao i najveća skupina, socijalnu pravdu, jednakost i zaštitu okoliša. No, ne motivira ih amibicija. Mahom su posrijedi žene, stariji, korisnici s osnovnom i srednjom školom, nezaposleni, umirovljenici i osobe s malim primanjima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu