Zagreb je sve privlačniji stranim turistima i ucrtan je na karti city break destinacija, pokazuju statistike. No, turističko se tržište još dramatično preslaguje, što trenutačno ne odgovara dijelu poduzetnika, koji upozoravaju na to da, unatoč porastu potražnje, padaju cijene smještaja. Osnovni je razlog nastavak rasta privatnog smještaja, uključujući i iznajmljivanje na crno, koje je posebno pogodilo hostelski biznis.
1,28noćenja
u Zagrebu u prvih 8 mjeseci
Hoteli čekaju službene rezultate kvartala, no dojmovi su nešto bolji zbog rasta broja gostiju, a optimizam raste sa skorašnjim otvaranjem novog terminala Zračne luke, kažu nam hotelijeri. Turistička zajednica Grada Zagreba u prvih 8 mjeseci zabilježila je pet posto više dolazaka (700.000) i 12 posto više noćenja (gotovo 1.280.000) nego lani, a najviše gostiju bilo je iz Južne Koreje, Njemačke, Italije, SAD-a i Španjolske. "Zagreb bilježi stalan rast broja turista iz cijelog svijeta, prošla godina oborila je sve rekorde, a i u ovoj nastavlja isti tempo. Usto, Zagreb je sedmi u Hrvatskoj po broju ostvarenih noćenja, a prvi po broju dolazaka, i jedina je destinacija u Hrvatskoj koja je lani premašila milijun dolazaka", ističu u TZ-u.
Gosti se u Zagrebu zadržavaju dva-tri dana, odnosno ostvare jedno do dva noćenja, a profil turista drukčiji je od obale, od poslovnih gostiju, onih koji dolaze zbog medicinskih usluga, koji dolaze na kratki gradski odmor ili u sklopu tura po Hrvatskoj. "Zagrebačka turistička ponuda sve je bogatija, što su prepoznali i građani, koji nam daju vjetar u leđa, odnosno stvorili smo pozitivnu klimu u kojoj zajedno razvijamo turistički proizvod grada", ističu u TZ-u.
Tepša
Muzej na dan posjeti do 600 ljudi, uglavnom stranih turista. Ove godine broj posjetitelja porastao je za oko 25 posto.
Jedna od glavnih atrakcija ostaje Muzej prekinutih veza, koji na dan posjeti do 600 ljudi, uglavnom stranih turista. Ove godine broj posjetitelja porastao je za oko 25 posto, doznajemo od Mie Tepša iz Muzeja. Paralelno s novim sadržajima, razvija se i tržište smještajnih kapaciteta, na kojem je sve više privatnih apartmana. "Tržište privatnog smještaja i dalje 'divlja', a kako se oglašavamo na sličnim platformama, to je srušilo cijene hostela. U odnosu na druge city break destinancije, sezona nam je i dalje kratka. Razvojem Adventa uspjeli smo spojiti ljeto i zimu, no situacija bi bila bolja da se popuni razdoblje od siječnja do lipnja", objašnjava Ivan Cvitković iz Taban hostela.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu