Na međunarodnom sajmu prehrambene industrije World Food Moscow, održanom od 12. do 15. rujna u Moskvi, nekolicina hrvatskih tvrtki sklopila je višemilijunske ugovore s ruskim distributerima, izvijestila je Hrvatska gospodarska komora (HGK) u četvrtak. Riječ je o najstarijem međunarodnom sajmu prehrambene industrije na tržištu Rusije i zemalja bivšega Sovjetskog Saveza koji se u posljednjih 20 godina pozicionirao kao najznačajnije mjesto za promidžbu novih i postojećih prehrambenih proizvoda na ruskom tržištu.
"Nastup na ovom sajmu omogućuje sklapanje izravnih kontakata s ruskim partnerima, prije svega zbog plasmana proizvoda hrvatske prehrambene industrije na ovomu značajnom, velikom tržištu", rekao je direktor Predstavništva HGK u Moskvi Jakov Despot. Tvrtka Kaprina, koja nudi biotehnološka rješenja u bio, agro, farmaceutskoj i nutraceutičkoj industriji, tom je prilikom putem svoje ruske podružnice Kaprina Moskva zaključila ugovore o prodaji dodataka prehrani u iznosu od milijun kuna. "Iako smo podružnicom već prisutni na ruskom tržištu, prvi put smo na sajmu sudjelovali kao hrvatska kompanija i izlagač na hrvatskom štandu. Osim spomenutog ugovora koji će se realizirati do kraja tekuće godine, sklopili smo i predugovore za sljedeću. Usto, naši će se proizvodi sada nalaziti na policama nekolicine lanaca ruskih supermarketa čime smo dobili priliku za dodatno širenje tržišta", kazao je direktor Kaprine, Mladen Lovrenović.
20godina
već se održava World Food Moscow
Dodao je i da jedan od proizvoda koje Kaprina nudi probiotička kultura ranije dostupna tek u specijaliziranim trgovinama i ljekarnama, a zahvaljujući širenju distribucijske mreže od sada će ruska domaćinstva moći proizvoditi vlastiti kefir. Pohvalio je organizaciju HGK te istaknuo da bi sličnih inicijativa trebalo biti i više kako bi što veći broj poduzetnika dobio priliku izlaska na globalna tržišta. Veliki poslovni iskorak zaključenjem predugovora s distributerima za rusko tržište napravila je i zadarska Maraska koja s izvozom u Rusiju kreće početkom sljedeće godine. "Interes za naše proizvode bio je više no odličan, dok je pobjedu u atraktivnosti odnio liker Maraschino proizveden po tri stotine godina staroj recepturi. Izlaskom na rusko tržište proširili smo listu od ukupno 26 zemalja u kojima smo prisutni, dok smo jednom od naših najpoznatijih proizvoda omogućili postizanje dodatne vrijednosti.
26zemalja
svojim proizvodima pokriva zadarska Maraska
Uz brojne poznate ličnosti za koje postoje dokazi da su pili Maraschino, Rusima je posebno intrigantan bio podatak da je Napoleon u pohodu na Rusiju sa sobom ponio nekoliko sanduka ovog pića", ispričao je predsjednik Uprave Maraske, Stipe Bevanda. Potpredsjednik tvrtke Podravka za regiju Rusije i Zajednicu neovisnih država Damir Perlok predstavio je značajne poslovne uspjehe Podravke na ruskom tržištu. "Podravka je u posljednje dvije godine, zahvaljujući novom poslovnomu modelu, ostvarila najveći rast prodaje u posljednjih 20 godina", istaknuo je Perlok naglasivši da upravo sada, u vrijeme političke i gospodarske krize, treba ostati ili doći na ovo tržište kako bi se osigurale dobre pozicije za budućnost.
3milijuna
kuna vrijednost je poslova koje je ugovorila Sardina Postira
Također, tvrtka Sardina Postira preko ruskog distributera Hayat service-a ugovorila je nove narudžbe svojih proizvoda u vrijednosti od tri milijuna kuna, dok je Eurocompany u području prodaje orašastih plodova i suhog voća dogovorio suradnju s ruskom tvrtkom Be fresh. Na zajedničkom izložbenom prostoru svoje su proizvode uz navedene tvrtke predstavili i Mlinar, Zvečevo, Belje, Badel 1862, Vegetariana, Fami te Anamarija Kava. U okviru sajma, Predstavništvo HGK ujedno je organiziralo i poslovnu konferenciju te B2B razgovore na kojima su sudjelovali brojni predstavnici hrvatskih i ruskih tvrtki. Za organizaciju World Food Moscow sajma zaslužno je Predstavništvo HGK u Ruskoj Federaciji, dok je realizaciju omogućila potpora Veleposlanstva Republike Hrvatske u Ruskoj Federaciji i Predstavništva Hrvatske turističke zajednice.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu